AE331 Uzmanlık Eğitimi Spor Dalı (Basketbol)

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AE331
Ad Uzmanlık Eğitimi Spor Dalı (Basketbol)
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ERCAN YELDAN


Dersin Amacı

Hücum sistemleri hakkında öğrencilerin temel becerilerinin geliştirilmesi ve çeşitli diriller ile ve kasetler ile görsellerinin geliştirilmesi

Dersin İçeriği

Adam adama savunmaya hucüm setler,iAlan savunmalarına hucüm setleri,Konbine savunmalara hucüm,Match-up savunmalara hucüm,Kenar Oyunları

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

cengiz şen basketbol da teknik

Notlar

cengiz şen basketbol da teknik


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
ÖÇ02 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır
ÖÇ03 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar
ÖÇ04 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar
ÖÇ05 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
ÖÇ06 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir.
ÖÇ07 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir
ÖÇ08 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır.
ÖÇ09 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar
ÖÇ10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
ÖÇ11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır.
ÖÇ12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar.
ÖÇ13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar
ÖÇ14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar
ÖÇ15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 4
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Taktik:Adam adama savunmaya hucüm setleri Alıştırma uygulama ve çeşitli diriller ile dersi işleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Taktik:Adam adama savunmaya hucüm setleri Alıştırma uygulama ve çeşitli diriller ile dersi işleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Taktik:Adam adama savunmaya hucüm setleri Alıştırma uygulama ve çeşitli diriller ile dersi işleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Taktik:Alan savunmalarına hucüm setleri Alıştırma uygulama ve çeşitli diriller ile dersi işleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Taktik:Alan savunmalarına hucüm setleri Alıştırma uygulama ve çeşitli diriller ile dersi işleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Taktik:Alan savunmalarına hucüm setleri Alıştırma uygulama ve çeşitli diriller ile dersi işleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Taktik:Konbine savunmalara hucüm Alıştırma uygulama ve çeşitli diriller ile dersi işleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Taktik:Konbine savunmalara hucüm Alıştırma uygulama ve çeşitli diriller ile dersi işleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Taktik:Match-up savunmalara hucüm Alıştırma uygulama ve çeşitli diriller ile dersi işleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Taktik:Match-up savunmalara hucüm Alıştırma uygulama ve çeşitli diriller ile dersi işleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Taktik: kenardan top çıkartma Alıştırma uygulama ve çeşitli diriller ile dersi işleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Taktik:Dipten top çıkartma Alıştırma uygulama ve çeşitli diriller ile dersi işleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Hucüm setleri ile ilgili kaset video izleme Takımların oynamış olduğu maçlardan görüntüler seçerek izletme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Hucüm setleri ile ilgili kaset video izleme Takımların oynamış olduğu maçlardan görüntüler seçerek izletme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS