Genel Bilgi
Kod | AE343 |
Ad | Uzmanlık Eğitimi Spor Dalı (Aletli Cimnastik) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Aletli cimnastiğe özgü antrenman yöntemlerini teorik - uygulamalı kavrama
Dersin İçeriği
aletlere özğü antrenman planları yapabilme
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Artistik Cimnastik Öğretim Metotları Yrd.Doç.Dr. Sibel SUVEREN,Yrd.Doç.Dr.Salih SUVEREN Gazi yayınları.
Notlar
Türkiye Cimnastik Federasyonu Resmi Sitesi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilir. |
ÖÇ02 | Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanabilir. |
ÖÇ03 | Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklayabilir. |
ÖÇ04 | Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklayabilir. |
ÖÇ05 | Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alabilir ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirebilir. |
ÖÇ06 | Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapabilir. |
ÖÇ07 | Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlayabilir ve düzenleyebilir. |
ÖÇ08 | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklayabilir. |
ÖÇ09 | Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklayabilir. |
ÖÇ10 | Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlayabilir. |
ÖÇ11 | Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlayabilir, yürütebilir ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yerde überschlak öne açık salto hareketinin basamaklamaları, ve uygulama teknikleri | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Yerde erişmek , kartvil hareketinin uygulamaları ve basamaklamaları | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Öne ve geriye toplu salto basamaklamaları ve uygulamaları. | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Filikfilak , basamaklamaları ve uygulamaları | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Paralel aletinde amut, analizi ve uygulamaları.Öne ve geri toplu çift salto | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Paralel aletinde asılmalar, uzanma kipesi ve uygulamaları | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Asimetrik barda kipe,taban üst bara geçiş. barfikste geri çift kol uygulamaları | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | uygulama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Asimetrik barda kipe Mihfer. barfikste geri çift kol uygulamaları,geriye çift salto bitiriş. | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Halkada kipe , ters tokat hareketinin basamaklamaları ve uygulamalar,öne ve geri toplu çift salto | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Dengede çember, basit bitirişler , sıçramalar ve dönüşler. kulplu beygirde bir devir | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Dengede çember, öne açık salto ve kartvil salto bitirişler , kulplu beygirde bir devir,dönüşlü makaslar | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Atlama masasında , açık bacak geçiş | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Atlama masasında , masaya yaklaşma koşuları ve überschlak bükük salto. | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Atlama masasında , kartvil açık salto | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | uygulama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | uygulama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |