AE343 Uzmanlık Eğitimi Spor Dalı (Aletli Cimnastik)

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AE343
Ad Uzmanlık Eğitimi Spor Dalı (Aletli Cimnastik)
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Aletli cimnastiğe özgü antrenman yöntemlerini teorik - uygulamalı kavrama

Dersin İçeriği

aletlere özğü antrenman planları yapabilme

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Artistik Cimnastik Öğretim Metotları Yrd.Doç.Dr. Sibel SUVEREN,Yrd.Doç.Dr.Salih SUVEREN Gazi yayınları.

Notlar

Türkiye Cimnastik Federasyonu Resmi Sitesi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilir.
ÖÇ02 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanabilir.
ÖÇ03 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklayabilir.
ÖÇ04 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklayabilir.
ÖÇ05 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alabilir ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirebilir.
ÖÇ06 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapabilir.
ÖÇ07 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlayabilir ve düzenleyebilir.
ÖÇ08 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklayabilir.
ÖÇ09 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklayabilir.
ÖÇ10 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlayabilir.
ÖÇ11 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlayabilir, yürütebilir ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yerde überschlak öne açık salto hareketinin basamaklamaları, ve uygulama teknikleri uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Yerde erişmek , kartvil hareketinin uygulamaları ve basamaklamaları uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Öne ve geriye toplu salto basamaklamaları ve uygulamaları. uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Filikfilak , basamaklamaları ve uygulamaları uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Paralel aletinde amut, analizi ve uygulamaları.Öne ve geri toplu çift salto uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Paralel aletinde asılmalar, uzanma kipesi ve uygulamaları uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Asimetrik barda kipe,taban üst bara geçiş. barfikste geri çift kol uygulamaları uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav uygulama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Asimetrik barda kipe Mihfer. barfikste geri çift kol uygulamaları,geriye çift salto bitiriş. uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Halkada kipe , ters tokat hareketinin basamaklamaları ve uygulamalar,öne ve geri toplu çift salto uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Dengede çember, basit bitirişler , sıçramalar ve dönüşler. kulplu beygirde bir devir uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Dengede çember, öne açık salto ve kartvil salto bitirişler , kulplu beygirde bir devir,dönüşlü makaslar uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Atlama masasında , açık bacak geçiş uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Atlama masasında , masaya yaklaşma koşuları ve überschlak bükük salto. uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Atlama masasında , kartvil açık salto uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları uygulama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları uygulama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 11:18