BP128 Toprak ve gübreleme

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BP128
Ad Toprak ve gübreleme
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. FAHRİYE BİHTER ZAİMOĞLU ONAT
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. CANSU DÖLEK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Toprağı tanıtmak, toprağın oluşum koşulları ve toprağın fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri ile toprğın korunması konularında temel bilgileri öğretmek.Gübreler ve özelliklerinin kavranması,bitki besleme bilgilerinin kazandırılması

Dersin İçeriği

Toprağı tanıtmak, toprağın oluşum koşulları ve toprağın fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri ile toprğın korunması konularında temel bilgileri kapsar. Bitki besleme ve gübrelerle ilgili bilgileri kapsar.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Sağlam, M.T., 2005. Gübreler ve Gübreleme (Yedinci Baskı). Trakya Üniv. Tekirdağ Ziraat Fak. Yayın No: 149, Ders Kitabı No: 74, 363 sayfa, Tekirdağ

Notlar

Toprak Bilgisi Aydemir, O., Akgül, M., Canbolat, M.Y. ve Isıldar, A.A. 2005. S. Demirel Üni Zra. Fak. Yayınları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Toprağın genel bileşimi ve toprakların kökenini ögrenme. Toprakları oluşturan faktör ve süreçleri tanır.
ÖÇ02 Toprakların temel fiziksel ve kimyasal özelliklerini öğrenme, Toprak canlıları, bunların topraktaki görevleri ve önemini kavrar
ÖÇ03 Erozyonun tanımı ve önemini kavrar, önlemler hakkında temel bilgileri açıklar
ÖÇ04 Toprak katmanlarını belirler
ÖÇ05 Gübre ve gübrelemenin tanımı ve gübrelerin sınıflandırılması, Gübrelerin özelliklerini ve kullanım amaçlarını açıklar
ÖÇ06 Gübreleme metotlarını, Gübrelerin verilme zamanlarını ve verilme derinliklerini tanımlar
ÖÇ07 Bitki besin elementlerinin eksiklik belirtilerini ve belirtileri giderme yollarını tartışır
ÖÇ08 Gübrelerin kullanılmasında dikkat edilecek hususlara örnek verir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal üretim için gerekli kuramsal ve temel bilgiyi açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı bitki türlerine ait tohum oluşumu, üretim teknikleri, pazarlama ve hasat gibi süreçler hakkında tartışır
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı tarla ve sebze bitkilerinin ekolojik istekleri ve bunların yetiştirilme yöntemleri ve ıslah yöntemleri hakkında örnekler verir.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarımsal üretim yapabilme ve tohum elde etme, bunlarla ilgili kalite analizleri uygular. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı bitkilerde ıslah yöntemlerini uygulayabilme becerisi geliştirir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Elde ettiği verilerin analizini yapar ve yorumlar 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki ve tohumlardaki hastalık ve zararlıları tanır ve mücadelesini tarif eder.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak gerekli yöntem ve teknikleri belirler 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili plan ve projeleri koordine eder, bireysel yada ekip olarak sorumluluk alır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği bilgi ve becerileri açıklar 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorgulayıcı ve araştırıcıdır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Analitik düşünmeyi öğrenir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilme ve etkin iletişim kurar
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Temel düzeyde ingilizce kullanır
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak bilgiye ulaşma yetkinliğinde olur
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tohum tescili, sertifikalı tohumluk üretimi hakkında yasal düzenlemelere hakim olma
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çevre koruma, iş güvenliği ve sağlığı konularında yeterli bilincini geliştirir. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Teknik, teknolojik ve ekonomik yönlerini dikkate alınarak tohum üretim alanlarında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek ve yönetebilecek yetkinlikte olur. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Toprağın yapısı ve toprak yapan olayları açıklanması Düz Anlatım, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Toprak oluşumunda iklim, ana kaya faktörlerinin açıklanması Düz Anlatım, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 toprak minerallerinin oluşması ve sınıflandırılması Düz Anlatım, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
4 Toprak oluşumuında topografya ve organizma faktörlerinin açıklanması Düz Anlatım, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 Pedojenik süreçler ve toprak profilinin özelliklerinin benimsetilmesi, Toprak tipleri ve cografi dagılımının gösterilmesi Düz Anlatım, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
6 Erozyon ve toprak koruma yöntemlerinin öneminin kavratılması Düz Anlatım, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Arazi çalışmalarıyla toprak yapılarının gösterimi Düz Anlatım, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Gübre ve gübrelemenin tanımı,gübrelerin sınıflandırılması,İşletme gübreleri Düz Anlatım, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Ticaret gübreleri,azotlu gübreler, Fosforlu gübreler, Potasyumlu gübreler Düz Anlatım, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Fosforlu gübreler, Potasyumlu gübreler Düz Anlatım, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Bitki besin elementlerinin eksiklik belirtileri ve giderilme yolları Düz Anlatım, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Gübrelerin kullanılmasında dikkat edilecek hususlar Düz Anlatım, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Gübreleme metotları Düz Anlatım, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Meyve ağaçlarının gübrelenmesindeki genel esaslar Düz Anlatım, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 10:02