Genel Bilgi
Kod | BP128 |
Ad | Toprak ve gübreleme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FAHRİYE BİHTER ZAİMOĞLU ONAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. CANSU DÖLEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Toprağı tanıtmak, toprağın oluşum koşulları ve toprağın fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri ile toprğın korunması konularında temel bilgileri öğretmek.Gübreler ve özelliklerinin kavranması,bitki besleme bilgilerinin kazandırılması
Dersin İçeriği
Toprağı tanıtmak, toprağın oluşum koşulları ve toprağın fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri ile toprğın korunması konularında temel bilgileri kapsar. Bitki besleme ve gübrelerle ilgili bilgileri kapsar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Sağlam, M.T., 2005. Gübreler ve Gübreleme (Yedinci Baskı). Trakya Üniv. Tekirdağ Ziraat Fak. Yayın No: 149, Ders Kitabı No: 74, 363 sayfa, Tekirdağ
Notlar
Toprak Bilgisi Aydemir, O., Akgül, M., Canbolat, M.Y. ve Isıldar, A.A. 2005. S. Demirel Üni Zra. Fak. Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toprağın genel bileşimi ve toprakların kökenini ögrenme. Toprakları oluşturan faktör ve süreçleri tanır. |
ÖÇ02 | Toprakların temel fiziksel ve kimyasal özelliklerini öğrenme, Toprak canlıları, bunların topraktaki görevleri ve önemini kavrar |
ÖÇ03 | Erozyonun tanımı ve önemini kavrar, önlemler hakkında temel bilgileri açıklar |
ÖÇ04 | Toprak katmanlarını belirler |
ÖÇ05 | Gübre ve gübrelemenin tanımı ve gübrelerin sınıflandırılması, Gübrelerin özelliklerini ve kullanım amaçlarını açıklar |
ÖÇ06 | Gübreleme metotlarını, Gübrelerin verilme zamanlarını ve verilme derinliklerini tanımlar |
ÖÇ07 | Bitki besin elementlerinin eksiklik belirtilerini ve belirtileri giderme yollarını tartışır |
ÖÇ08 | Gübrelerin kullanılmasında dikkat edilecek hususlara örnek verir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal üretim için gerekli kuramsal ve temel bilgiyi açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitki türlerine ait tohum oluşumu, üretim teknikleri, pazarlama ve hasat gibi süreçler hakkında tartışır | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı tarla ve sebze bitkilerinin ekolojik istekleri ve bunların yetiştirilme yöntemleri ve ıslah yöntemleri hakkında örnekler verir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal üretim yapabilme ve tohum elde etme, bunlarla ilgili kalite analizleri uygular. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitkilerde ıslah yöntemlerini uygulayabilme becerisi geliştirir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elde ettiği verilerin analizini yapar ve yorumlar | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki ve tohumlardaki hastalık ve zararlıları tanır ve mücadelesini tarif eder. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak gerekli yöntem ve teknikleri belirler | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili plan ve projeleri koordine eder, bireysel yada ekip olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği bilgi ve becerileri açıklar | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorgulayıcı ve araştırıcıdır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Analitik düşünmeyi öğrenir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilme ve etkin iletişim kurar | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel düzeyde ingilizce kullanır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak bilgiye ulaşma yetkinliğinde olur | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tohum tescili, sertifikalı tohumluk üretimi hakkında yasal düzenlemelere hakim olma | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre koruma, iş güvenliği ve sağlığı konularında yeterli bilincini geliştirir. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknik, teknolojik ve ekonomik yönlerini dikkate alınarak tohum üretim alanlarında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek ve yönetebilecek yetkinlikte olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Toprağın yapısı ve toprak yapan olayları açıklanması | Düz Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Toprak oluşumunda iklim, ana kaya faktörlerinin açıklanması | Düz Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | toprak minerallerinin oluşması ve sınıflandırılması | Düz Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
4 | Toprak oluşumuında topografya ve organizma faktörlerinin açıklanması | Düz Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Pedojenik süreçler ve toprak profilinin özelliklerinin benimsetilmesi, Toprak tipleri ve cografi dagılımının gösterilmesi | Düz Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
6 | Erozyon ve toprak koruma yöntemlerinin öneminin kavratılması | Düz Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Arazi çalışmalarıyla toprak yapılarının gösterimi | Düz Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Gübre ve gübrelemenin tanımı,gübrelerin sınıflandırılması,İşletme gübreleri | Düz Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Ticaret gübreleri,azotlu gübreler, Fosforlu gübreler, Potasyumlu gübreler | Düz Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Fosforlu gübreler, Potasyumlu gübreler | Düz Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Bitki besin elementlerinin eksiklik belirtileri ve giderilme yolları | Düz Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Gübrelerin kullanılmasında dikkat edilecek hususlar | Düz Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Gübreleme metotları | Düz Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Meyve ağaçlarının gübrelenmesindeki genel esaslar | Düz Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |