BP232 Gönüllülük Çalışmaları

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BP232
Ad Gönüllülük Çalışmaları
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Faaliyet Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. FAHRİYE BİHTER ZAİMOĞLU ONAT


Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin eğitim hayatı boyunca edindikleri bilgi ve birikimleri kullanarak üniversite ve toplum arasındaki bağları güçlendirmek, insani, sosyal ve ekonomik vb. problemlerle ortaya çıkan insan hayatını etkileyen konu ve sorunlar hakkında duyarlılık kazanmalarını sağlamak, katılacakları ve geliştirecekleri bazı gönüllülük faaliyetleriyle insani, sosyal,kültürel ve ahlaki değerlerin ve becerilerin geliştirilmesini sağlamak olup bu amaç doğrultusunda toplumsal hassasiyetin yüksek olduğu konularda görünürlüğü ve farkındalığı arttırmak, öğrencilerin seçecekleri bir gönüllülük alanında önceden hazırlanacak bir plan dahilinde bir dönem boyunca gönüllü çalışmalarda görev almalarını ve sonuçlarını paylaşmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Toplumun güncel sorunlarını belirleme ve bunlara yönelik çözüm önerileri geliştirme, sivil toplum örgütlerini tanıma ve birlikte çalışma, sosyal sorumluluk çerçevesinde yapılan projelerde gönüllü olarak yer alma , toplumsal duyarlılık projeleri oluşturma

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Türkiye'de Gönüllülük, Deneyimler, Sınırlılıkları Yeni Yaklaşımlar

Notlar

Uluslararası ve ulusal kuruluşların güncel raporları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İçinde yaşadıkları toplumu daha iyi çözümler.
ÖÇ02 Proje oluşturmayı ve uygulamayı açıklar
ÖÇ03 İçinde yaşadıkları toplumu daha iyi tanır
ÖÇ04 Toplumun içinde yaşarken farkındalığını açıklar.
ÖÇ05 Kamu kurumları, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarını tanır
ÖÇ06 İnsani Sorunlar Hakkında Farkındalık Kazanır
ÖÇ07 Katılacakları ve Gerçekleştirecekleri Gönüllülük Faaliyetleriyle İnsani, Sosyal, Kültürel, Ahlaki Değerlerin ve Becerilerin Geliştirilmesi Sağlanır.
ÖÇ08 Toplumda, Göç ve Afetler, Engelliler, Dezavantajlı Guruplar Hakkında Farkındalık Kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal üretim için gerekli kuramsal ve temel bilgiyi açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı bitki türlerine ait tohum oluşumu, üretim teknikleri, pazarlama ve hasat gibi süreçler hakkında tartışır
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı tarla ve sebze bitkilerinin ekolojik istekleri ve bunların yetiştirilme yöntemleri ve ıslah yöntemleri hakkında örnekler verir.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarımsal üretim yapabilme ve tohum elde etme, bunlarla ilgili kalite analizleri uygular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı bitkilerde ıslah yöntemlerini uygulayabilme becerisi geliştirir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Elde ettiği verilerin analizini yapar ve yorumlar 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki ve tohumlardaki hastalık ve zararlıları tanır ve mücadelesini tarif eder.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak gerekli yöntem ve teknikleri belirler 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili plan ve projeleri koordine eder, bireysel yada ekip olarak sorumluluk alır 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği bilgi ve becerileri açıklar
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorgulayıcı ve araştırıcıdır 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Analitik düşünmeyi öğrenir 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilme ve etkin iletişim kurar
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Temel düzeyde ingilizce kullanır
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak bilgiye ulaşma yetkinliğinde olur
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tohum tescili, sertifikalı tohumluk üretimi hakkında yasal düzenlemelere hakim olma
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çevre koruma, iş güvenliği ve sağlığı konularında yeterli bilincini geliştirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Teknik, teknolojik ve ekonomik yönlerini dikkate alınarak tohum üretim alanlarında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek ve yönetebilecek yetkinlikte olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı ve ön bilgi verilmesi Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Örnek sosyal sorumluluk projelerinin tanıtımı Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
3 Kamu kurumları, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarının tanıtımı Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Proje taslağı sunumu Örnek olay Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Proje yazma Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Proje taslaklarının degerlendirmesi Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Süpervizyon Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Sonuçları Kamuoyu İle Paylaşabilme Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Proje uygulamaları Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Yapılan çalışmalar ve hazırlanan sunumların öğrenciler tarafından hazırlanması ve sınıf ortamında paylaşılması Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS