Genel Bilgi
| Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
| Tekstil Teknolojisi | |
| Kod | FZK103 |
| Ad | Fizik |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 2 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Mühendis YUSUF POLAT |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Mühendis YUSUF POLAT
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciye fiziğin temel ilkelerini öğretmek ve hesap yapma yeteneğini kazandırmak
Dersin İçeriği
1-Ölçme ve Fiziksel Büyüklükler 2-Vektörlerin Grafik ve Analitik Yöntemlerle İncelenmesi 3-Statik(Denge, Moment ve Kütle Merkezi) 4-Mekanik 5-Dinamik 6-İş, Enerji ve Güç
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yok
Notlar
1-Teknolojinin Bilimsel İlkeleri (Fizik) Ders Notu,M.Bilgili,A.Kadir Yaşar,C.Arıkan,Y.POLAT 2-Fiziğin Temelleri, Halliday,D.,Rosnick,R., Wiley Yayıncılık 3-Meslek Yüksekokulları ve Yüksekokullar İçin Fizik, Kenan Büyüktaş, İsmail Sarı, Seçkin Yayıncılık
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Öğrenci, fizik kuralları ile teknoloji arasındaki ilişkiyi kurar. |
| ÖÇ02 | Öğrenci, fizik kurallarını mesleki derslerinde uygular. |
| ÖÇ03 | Öğrenci, mesleği ile ilgili alet-makine ya da cihazların kullanımında ve tasarlanmasında fizik kurallarından yararlanarak çözüm üretir. |
| ÖÇ04 | Öğrenci, konusu ile ilgili mühendislik problemlerinin temelini kavrar. |
| ÖÇ05 | Öğrenci, malzeme ve malzeme seçimi ile ilgili temel bilgilere sahip olur. |
| ÖÇ06 | Öğrenci, vektörlerle ilgili işlem yapar. |
| ÖÇ07 | Öğrenci, cisme etkiyen dış kuvvetlere karşı iç yapısında oluşan gerilmeler konusunda bilgi sahibi olur. |
| ÖÇ08 | Öğrenci, statik ve dinamik dış yükler karşısında cismin davranışı hakkında temel bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretim süreci hakkında genel bilgi sahibi olur. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, ön terbiye, terbiye, bitim işlemleri ve makineleri konusunda bilgi sahibi olur. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, verimliliğin önemi ve gerekliliğini açıklar. | 3 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, kalite kontrol, proses kontrol ve standardizasyon hakkında bilgi sahibi olur. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, terbiye alanında üretim ve kalite kontrol için gerekli hesaplamaları yapabilecek düzeyde matematik bilgisi olduğunu gösterir. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, üretim ve kalite kontrol işlemlerini gerçekleştirebilecek düzeyde renk ve kimya bilgisine sahip olduğunu gösterir. | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenci, tekstil laboratuvarı, deney cihazları, deneyin yapılışı hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, terbiye işlemlerinde kullanılan boyarmadde ve yardımcı maddeleri tanır. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, tekstil ürünlerinin üretim süreci, kullanımı ve sonrası ile ilişkili insan sağlığı ve çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, terbiye laboratuvarında kumaş veya iplik numunesini boyar. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, kalite kontrol ve proses kontrol uygulamalarına katkıda bulunur. | |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, bir deneyi, kısa bir eğitim sürecinden sonra standarda uygun olarak gerçekleştirir. | 2 |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenci, kendisine verilen bir görevi teknik ve etik kurallara uygun olarak yerine getirir. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, bulunduğu işletmede malzeme stoklarını takip eder. | 3 |
| PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, işletmede karşılaşacağı mesleki İngilizce terimlerini temel düzeyde anlar. | |
| PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, iş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
| PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır. | |
| PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, kimyanın temel kavramlarını öğrenir. | |
| PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, mesleği ile ilgili cebirsel hesaplamaları öğrenir. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Giriş, büyüklükler, birim sistemleri | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 2 | Skaler ve vektörel büyüklükler | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 3 | Vektörel hesap, kuvvet ve bileşke kuvvet | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 4 | Moment ve bir kuvvetin momenti | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 5 | Denge, denge şartları ve basit makineler | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 6 | Ağırlık merkezi | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 7 | Newton'un 2. hareket kanunu, hız, ivme | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | Sınav haftasına kadarki konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Düzgün Doğrusal ve Düzgün Değişen Hareket | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 10 | Sürtünme, sürtünmeli yüzeylerde hareket | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 11 | İş ve Enerji, Kinetik ve Potansiyel Enerji | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 12 | Enerjinin Korunumu, Güç | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 13 | Katı, sıvı ve gazlarda basınç, kaldırma kuvveti | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 14 | Isı ve sıcaklık, sıcaklık ölçüm şekilleri, genleşme, ısının iletim şekilleri | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 15 | Ders tekrarı | Pekiştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav haftasına kadarki konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav haftasına kadarki konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
| AKTS | 2 AKTS | ||