Genel Bilgi
Kod | TTB119 |
Ad | Dokuma ve Örme Teknolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SELDA ARAS |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SELDA ARAS
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dokuma ve örme kumaş özelliklerini, kullanılan makinaları, hazırlık aşamalarını ve üretim aşamalarını öğrenir.
Dersin İçeriği
Temel dokuma örgüleri, çözgü hazırlık hesaplamaları, tahar ve armür planları, numune kumaş dokuma, örme kumaşları ve örme makinaları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1-Dokuma-Örme Teknolojisi ders notları, Selda Aras
Notlar
1-Dokuma-Örme Teknolojisi ders notları, Selda Aras 2-Dokuma Hazırlık Teknolojisi, Prof. Dr. Recep Eren, Marmara Kitap Merkezi Yayınları 3-Elyaf İplik Dokuma Örme Halı İplikleri, Marjoire Taylor, Şahıs Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dokuma kumaşların tanımı ve sınıflandırılmasını açıklar. |
ÖÇ02 | Dokuma makinelerini sınıflandırır ve çalışma prensiplerini açıklar |
ÖÇ03 | Temel dokuma bağlantılarını bilir |
ÖÇ04 | Temel örgüleri çizer, temel örgülerden farklı desenler üretir |
ÖÇ05 | Türev örgüleri çizer |
ÖÇ06 | Atkı hazırlama işlemleri, Bobin hazırlama işlemi, Katlama ve Büküm işlemleri, Çözgü sarma işlemlerini açıklar |
ÖÇ07 | Çözgü hesaplamaları yapar |
ÖÇ08 | Boyutlandırma işlemini açıklar |
ÖÇ09 | Haşıl işlemini açıklar. |
ÖÇ10 | Tahar, tarak ve armür planlarını çizer |
ÖÇ11 | Örme kumaşların tanımı ve sınıflandırmasını açıklar. |
ÖÇ12 | Örme makinelerini açıklar. |
ÖÇ13 | Örme makine elemanlarını açıklar. |
ÖÇ14 | Örme kumaş oluşumunu açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretim süreci hakkında genel bilgi sahibi olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, ön terbiye, terbiye, bitim işlemleri ve makineleri konusunda bilgi sahibi olur. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, verimliliğin önemi ve gerekliliğini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, kalite kontrol, proses kontrol ve standardizasyon hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, terbiye alanında üretim ve kalite kontrol için gerekli hesaplamaları yapabilecek düzeyde matematik bilgisi olduğunu gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, üretim ve kalite kontrol işlemlerini gerçekleştirebilecek düzeyde renk ve kimya bilgisine sahip olduğunu gösterir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenci, tekstil laboratuvarı, deney cihazları, deneyin yapılışı hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, terbiye işlemlerinde kullanılan boyarmadde ve yardımcı maddeleri tanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, tekstil ürünlerinin üretim süreci, kullanımı ve sonrası ile ilişkili insan sağlığı ve çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, terbiye laboratuvarında kumaş veya iplik numunesini boyar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, kalite kontrol ve proses kontrol uygulamalarına katkıda bulunur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, bir deneyi, kısa bir eğitim sürecinden sonra standarda uygun olarak gerçekleştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenci, kendisine verilen bir görevi teknik ve etik kurallara uygun olarak yerine getirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, bulunduğu işletmede malzeme stoklarını takip eder. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, işletmede karşılaşacağı mesleki İngilizce terimlerini temel düzeyde anlar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, iş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, kimyanın temel kavramlarını öğrenir. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, mesleği ile ilgili cebirsel hesaplamaları öğrenir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tekstil Yüzeyleri | ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Genel dokuma teknolojisi | ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Temel dokuma bağlantıları | ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Bezayağı, dimi ve saten örgülerin çizimi | ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Türev örgülerin çizimi | ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Atkı hazırlama işlemleri, Bobin hazırlama işlemi, Katlama ve Büküm işlemleri, Çözgü sarma işlemleri | ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Çözgü hesaplamaları | ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Haşıl işlemleri | ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Taharlama ve Numune kumaş dokuma | ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Tahar, tarak ve armür planlarının çizilmesi | ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Genel örme teknolojisi | ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Örme elemanları | ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Atkı örmeciliği | ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Çözgülü örmecilik | ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 9 | 9 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |