Genel Bilgi
Kod | MAT108 |
Ad | Matematik-II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Mühendis YUSUF POLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. DİLER DOĞRUOL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciye, mesleği için gerekli olan matematik bilgi ve becerilerini işine uygulayabilme yeterliliği kazandırmak.
Dersin İçeriği
Vektörler, limit ve süreklilik, türev, integral, matrisler ve lineer denklem sistemleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yok
Notlar
1-Yüksekokullar İçin Matematik I. Doğruol, D. Karahan Kitabevi, Adana, 2018 2-Meslek Yüksekokulları İçin Matematik, Birkan Durak, Nobel Akademi Yayıncılık, 2021
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mesleğinde vektörlerle ilgili uygulamalar yapar. |
ÖÇ02 | Mesleğinde limit ve süreklilikle ilgili uygulamalar yapar. |
ÖÇ03 | Mesleğinde türevle ilgili uygulamalar yapar. |
ÖÇ04 | Mesleğinde integralle ilgili uygulamalar yapar. |
ÖÇ05 | Mesleğinde matrisler ve lineer denklem sistemleri ile ilgili uygulamalar yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretim süreci hakkında genel bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, ön terbiye, terbiye, bitim işlemleri ve makineleri konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, verimliliğin önemi ve gerekliliğini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, kalite kontrol, proses kontrol ve standardizasyon hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, terbiye alanında üretim ve kalite kontrol için gerekli hesaplamaları yapabilecek düzeyde matematik bilgisi olduğunu gösterir. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, üretim ve kalite kontrol işlemlerini gerçekleştirebilecek düzeyde renk ve kimya bilgisine sahip olduğunu gösterir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenci, tekstil laboratuvarı, deney cihazları, deneyin yapılışı hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, terbiye işlemlerinde kullanılan boyarmadde ve yardımcı maddeleri tanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, tekstil ürünlerinin üretim süreci, kullanımı ve sonrası ile ilişkili insan sağlığı ve çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, terbiye laboratuvarında kumaş veya iplik numunesini boyar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, kalite kontrol ve proses kontrol uygulamalarına katkıda bulunur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, bir deneyi, kısa bir eğitim sürecinden sonra standarda uygun olarak gerçekleştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenci, kendisine verilen bir görevi teknik ve etik kurallara uygun olarak yerine getirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, bulunduğu işletmede malzeme stoklarını takip eder. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, işletmede karşılaşacağı mesleki İngilizce terimlerini temel düzeyde anlar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, iş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, kimyanın temel kavramlarını öğrenir. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, mesleği ile ilgili cebirsel hesaplamaları öğrenir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Vektörler | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
2 | Vektörler | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
3 | Limit ve Süreklilik | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
4 | Limit ve Süreklilik | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
5 | Türev Tanımı ve Özellikleri | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
6 | Trigonometrik Fonksiyonların Türevi Üstel Fonksiyonların Türevi Türev Uygulamaları | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
7 | Türev | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Türev uygulamaları | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
10 | İntegral Tanımı ve Özellikleri Belirli İntegral, Belirsiz İntegral Hesabı Kısmı İntegrasyon ve Değişken Değiştirme | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
11 | Trigonometrik Fonksiyonların İntegrali Üstel Fonksiyonların İntegrali | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
12 | İntegral Uygulamaları | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
13 | Matris Tanımı Matris Çeşitleri (Sıfır, Kare,Birim) Matrisin Transpozu Matrislerde Dört İşlem Matrisin Kuvveti | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
14 | Matrisin Determinantı Minör(Kofaktör), Determinant Özellikleri, Ek Matris(Adjoint Matris) Bir Matrisin Çarpma İşlemine Göre Tersi | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
15 | Matrisler ve lineer denklem sistemleri | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |