ENM103 Yüksek Matematik 1

6 AKTS - 3-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ENM103
Ad Yüksek Matematik 1
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ALİ ARSLAN ÖZKURT


Dersin Amacı

Öğrencileri temel mühendislik matematiği konusunda bilgi ile donatmak ve bu bilgilerin Endüstri Mühendisliğinde uygulama alanlarını öğretmek

Dersin İçeriği

Fonksiyon, limit, süreklilik, türev, diferansiyel uygulamaları (artan ve azalan fonksiyonlar), Üstel, logaritmik, hiperbolik ve ters trigonometrik fonksiyonlar ve türevleri tanıtılması.

Dersin Ön Koşulu

Ön Koşul Yoktur

Kaynaklar

http://matematik.cu.edu.tr/Dersler/MT131/MT131.htm

Notlar

Analize Giriş Cilt I ; Fikri Akdeniz, Yusuf Ünlü, Doğan Dönmez


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Matematik temel bilgisi ile donanımlı olma
ÖÇ02 Matematik temel bilgisini uygulama
ÖÇ03 Bazı temel problemleri çözme becerisi kazanma
ÖÇ04 Mühendislik ile matematik arasındaki ilişkiyi kavrama


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini elde eder; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilir; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulayabilir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlayabilir, veri toplayabilir, sonuçları analiz edebilir ve yorumlama becerisine sahip olur. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Meslek hayatında etkili iletişimin gücünden faydalanabilir ve gelişmeleri doğru yorumlama becerisine sahip olur. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Makine, zaman, bilgi ve para içeren entegre sistemleri tasarlama, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maliyet, çevre, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik ve politik sorunlar gibi gerçekçi koşullar ve kısıtlar altında, modern tasarım, yöntemlerini uygulayarak, karmaşık ürün, süreç, iş, sistem tasarımı yapma, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Fonsiyonlar konusuna giriş Ders kitabından ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
2 Fonksiyon türleri Ders kitabından ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
3 Limit kavramına giriş Ders kitabından ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
4 Limit teoremleri Ders kitabından ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
5 Sonsuz limitler ve sonsuzda limitler Ders kitabından ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
6 Süreklilik Ders kitabından ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
7 Türev ve türev alma kuralları Ders kitabından ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
8 Ara Sınav Problem çözme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
9 Yüksek basamaktan türevler Ders kitabından ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
10 Türevin uygulamaları Ders kitabından ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
11 Bir fonksiyonun grafiğinin çizilmesi Ders kitabından ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Maksimum minimum uygulamaları Ders kitabından ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
13 Üstel ve logaritmik fonksiyonlar ve türevleri Ders kitabından ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
14 Trigonometrik fonksiyonlar ve türevleri Ders kitabından ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
15 Problem çözme Problem çözme Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Problem çözme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Problem çözme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 153
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,12
AKTS 6 AKTS