Genel Bilgi
Kod | TTB237 |
Ad | Mesleki Yabancı Dil |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ŞÜKRÜ ÇETİN İLİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
MERAL KURT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrenciye; temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Nasıl etkin öğrenilir, kolay ve etkili öğrenme için nasıl stratejiler geliştirilir. Daha iyi eğitim ya da sınav stratejileri için geliştirilmiş bellek teknikleri. Dersin içeriği, akademik dil becerilerini öğretmek için, mesleğin çeşitli alanlarında ve onların çalışmaları ile ilgili sıklıkla kullanılan Mesleki İngilizce'nin dil yapılarını ve fonksiyonlarını kapsayan uygun bir ortamı kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları, Ş. Çetin İlin
Notlar
1-Mesleki İngilizce, Güven Özal, Seçkin Yayıncılık 2-MEGEP notları, Milli Eğitim Bakanlığı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, işi ile ilgili mesleki yabancı dil bilgisini kavrar. |
ÖÇ02 | Öğrenci, mesleki kavram ve tanımları açıklar. |
ÖÇ03 | Öğrenci, işi ile ilgili dökümanları kullanır. |
ÖÇ04 | Öğrenci, mesleki dökümanları hazırlar. |
ÖÇ05 | Öğrenci, mesleğiyle ilgili İngilizce yazılı kaynaklardan yararlanır. |
ÖÇ06 | Öğrenci, basit mesleki konularda kendini yazılı/sözlü olarak ifade eder. |
ÖÇ07 | Öğrenci, mesleği ile ilişkili İngilizce teknik terminolojiyi kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretim süreci hakkında genel bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, ön terbiye, terbiye, bitim işlemleri ve makineleri konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, verimliliğin önemi ve gerekliliğini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, kalite kontrol, proses kontrol ve standardizasyon hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, terbiye alanında üretim ve kalite kontrol için gerekli hesaplamaları yapabilecek düzeyde matematik bilgisi olduğunu gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, üretim ve kalite kontrol işlemlerini gerçekleştirebilecek düzeyde renk ve kimya bilgisine sahip olduğunu gösterir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenci, tekstil laboratuvarı, deney cihazları, deneyin yapılışı hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, terbiye işlemlerinde kullanılan boyarmadde ve yardımcı maddeleri tanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, tekstil ürünlerinin üretim süreci, kullanımı ve sonrası ile ilişkili insan sağlığı ve çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, terbiye laboratuvarında kumaş veya iplik numunesini boyar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, kalite kontrol ve proses kontrol uygulamalarına katkıda bulunur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, bir deneyi, kısa bir eğitim sürecinden sonra standarda uygun olarak gerçekleştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenci, kendisine verilen bir görevi teknik ve etik kurallara uygun olarak yerine getirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, bulunduğu işletmede malzeme stoklarını takip eder. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, işletmede karşılaşacağı mesleki İngilizce terimlerini temel düzeyde anlar. | 5 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, iş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, kimyanın temel kavramlarını öğrenir. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, mesleği ile ilgili cebirsel hesaplamaları öğrenir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mesleki yabancı dil yeterliklerine temel teşkil edecek genel İngilizce bilgilerinin güncelleştirilerek tekrarı | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | İplik teorisi ve oluşumu | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | İplik Sınıflandırması | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | İplik düzenliligi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | İplik Bağlılığı | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | İplik sarma | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | İplik çekimi ve şekil bilgisi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Zımba biçimlendirme | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | İplik tanımlaması | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Selülozik İplikler | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Pamuk ipliği | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Keten ipliği | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Kenevir Lifi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Tekstil Makineleri | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |