Genel Bilgi
Kod | ECOZ101 |
Ad | Introduction to Economics I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İpek TEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. MURAT PÜTÜN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin işlenmesindeki temel amaç, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerine giriş niteliğinde bir iktisat formasyonu oluşturmaya çalışmaktır. Ders iki yarıyılı kapsadığından birinci yarıyılda iktisadın mikro unsurları ve buna bağlı kavramlar ve konular aktarılmaktadır.
Dersin İçeriği
Bir sosyal bilim olarak iktisat ve iktisatta yöntem, iktisadın temel kavramları, Mikro iktisadın temel kavramları, piyasa, talep ve arz, talep ve arz esneklikleri, tüketici teorisi, üretim teorisi, maliyet teorisi, tüketici ve üretici dengesi, farklı piyasa türleri, tam rekabet piyasası, tekel, oligopol, tekelci rekabet, oyun teorisi ve iktisadi uygulamaları, dışsallıklar, kamu malları ve vergilendirme, piyasa düzenlemeleri, faktör piyasaları, Gelir Dağılımı Politikası konuları işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Case, Karl E.; Fair, Ray C. and Oster, Sharon M. (2020). Principles of Economics, Thirteenth (Global) Edition, Pearson Education.
Notlar
Parkin, Michael. Economics, Twelfth or Thirteenth (Global) edition, Pearson Education. Mankiw, G. (2018). Principles of Economics, Eighth Edition, Cengage Learning.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İktisat bilimine ilişkin ana kavramlar ve temel sorunları tanır |
ÖÇ02 | İktisat biliminin temel uğraşı alanlarını ve metodolojisini öğrenir |
ÖÇ03 | İktisat biliminin temel dallarını makro-mikro düzeyde öğrenir |
ÖÇ04 | Fiyat teorisi, talep yasası ve özellikleri ile arz yasası ve özelliklerini anlar |
ÖÇ05 | Tüketici teorisi ve üretici teorisini kapsamlı olarak anlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel Kavramlar ve Fiyat Teorisine Giriş | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Talep ve Arz | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kısmi Piyasa Dengesi, Arz ve Talebi Etkileyen Faktörler | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Esneklik uygulamaları ve Tüketici Teorisi | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Fayda (Kardinal Yaklaşım),Fayda (Ordinal Yaklaşım) | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Tüketici Dengesi, Üretici Teorisi ve Üretim Fonksiyonu | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Optimal Faktör Bileşimi, Maliyet Analizi ve Fiyat Teorisi | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav Haftası | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kar maksimizasyonu, Tam Rekabet Piyasası ve Aksak Rekabet Piyasası | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Monopol, Monopson, Çift Monopol, Monopollü Rekabet ve Oligopol | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Üretim Faktörleri Fiyat Analizi ve Üretim Faktör Fiyatlaması | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Emek ve Ücret; Toprak ve Rant | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sermaye ve Faiz; Girişim ve Kar | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Gelir Dağılımı, Kentleşme ve Çevre Ekonomisi | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Teorik Tekrar | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Uygulamalı Tekrar | Bölüm sonu sorularını çözme. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Final | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,48 | ||
AKTS | 6 AKTS |