ENS259 Endüstride Bilişim Teknolojisi

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ENS259
Ad Endüstride Bilişim Teknolojisi
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. OLCAY KALAN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere bilgi yönetiminin önemini ve endüstride kullanılan bilişim teknolojilerinin içeriğini kavratmaktır. Ayrıca karar verme ve sorun çözmede kullanacakları -Uzman sistemler, Karar destek sistemleri, veri madenciliği, ERP yazılımları, Lojistik bilişim sistemleri, veritabanları, e-ticaret, İnternet- gibi çözümlerin içeriği, amacı, uygulamaya geçiş için gerekenler derste işlenmektedir. Öğrencilerin bilgisayar becerilerinin artırılması ve bilişimde yeni eğilimleri takip edebilmeyi aşılamak da dersin diğer amaçlarındandır.

Dersin İçeriği

Bilişimde temel kavramlar (Bilişim, bilişim tarihi, vb.), Bilgisayar donanımının temel özellikleri ve çevre birimleri, Bilgisayar yazılımlarınını temel özellikleri ve çeşitleri, Bilişim sistemleri piramidinde Veri İşleme sistemi, Bilişim sistemleri piramidinde Uzman Sistemler ve Yapay Zeka, Bilişim sistemleri piramidinde Karar Destek SistemleriVeri ve Veritabanı yönetim sistemleri, Veri İletim Sistemi, İnternet ve Elektronik Ticaret, Veri Madenciliği ve Lojistik Bilişim Sistemleri,Veri Madenciliği ve Lojistik Bilişim Sistemleri, Kurumsal kaynak planlama yazılımı (ERP) ve İş zekası.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Yüregir, O. H. (2001). Bilişimde sistem analizi ve tasarımı. Nobel Kitabevi.

Notlar

Yüregir, O. H. (2001). Bilişimde sistem analizi ve tasarımı. Nobel Kitabevi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilişim terimlerine hakim olmak
ÖÇ02 Bilgisayar becerilerini artırmak (MS-Ofis)
ÖÇ03 İşletmeye ve soruna özel Bilişim Teknolojisi çözümünü sunabilmek
ÖÇ04 Fizibilite çalışması yaparak uygun teknolojiyi seçmek
ÖÇ05 İnternette araştırma yapabilme becerileri kazandırmak
ÖÇ06 Süreli yayınları okuma alışkanlığı edindirerek teknoloji izleme refleksi edindirmek,
ÖÇ07 Takım ruhu oluşturmak ve liderlik vasıflarını geliştirmek için proje yapmak
ÖÇ08 Yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştirmek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini elde eder; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilir; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulayabilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlayabilir, veri toplayabilir, sonuçları analiz edebilir ve yorumlama becerisine sahip olur.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Meslek hayatında etkili iletişimin gücünden faydalanabilir ve gelişmeleri doğru yorumlama becerisine sahip olur.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Makine, zaman, bilgi ve para içeren entegre sistemleri tasarlama, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maliyet, çevre, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik ve politik sorunlar gibi gerçekçi koşullar ve kısıtlar altında, modern tasarım, yöntemlerini uygulayarak, karmaşık ürün, süreç, iş, sistem tasarımı yapma, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin amacı, tanışma temel kavramlar (Bilişim, bilişim tarihi, vb.) Ders kitabı ve elden notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Bilgisayar donanımının temel özellikleri ve çevre birimleri Ders kitabı ve elden notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Bilgisayar yazılımlarınını temel özellikleri ve çeşitleri Ders kitabı ve elden notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Bilişim sistemleri piramidinde Veri İşleme sistemi Ders kitabı ve elden notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Bilişim sistemleri piramidindeYönetim Bilişim Sistemleri Ders kitabı ve elden notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Bilişim sistemleri piramidinde Uzman Sistemler ve Yapay Zeka Ders kitabı ve elden notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Bilişim sistemleri piramidinde Karar Destek Sistemleri- MS Excel ile basit KDS uygulaması Ders kitabı ve elden notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Yok Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Veri ve Veritabanı yönetim sistemleri- MS Access Ders kitabı ve elden notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
10 Veri İletim Sistemi Ders kitabı ve elden notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 İnternet ve Elektronik Ticaret Ders kitabı ve elden notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Veri Madenciliği Ders kitabı ve elden notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
13 Lojistik Bilişim Sistemleri Ders kitabı ve elden notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
14 Kurumsal kaynak planlama yazılımı (ERP) ve İş zekası Ders kitabı ve elden notlar Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 Bilişimde sorunlar ve bilişimin kritik başarı faktörleri Ders kitabı ve elden notlar Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yok Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yok Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS