Genel Bilgi
Kod | ECOS415 |
Ad | Economic Policy |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ERHAN İŞCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Konunun amacı, öğrencilerin vergilendirme düzeylerinin belirlenmesi, devlet bütçeleri, para konularındaki bilgilerini geliştirmektir. arzın yanı sıra işgücü piyasası politikası, gelir eşitsizlikleri, ulusal mülkiyet ve hükümetin diğer birçok alanı hakkında ekonomiye müdahaleler. Ana odak, ekonomi politikasının çağdaş konularıdır.
Dersin İçeriği
Ders, seçilmiş önemli ekonomik politika konularına ve ilgili ekonomik araçlara odaklanacaktır. Halihazırda almış olduğu derslerin sağladığı iktisat bilgisi ile öğrencilere uygun düzeyde konuları işleyecektir.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Agnès Bénassy-Quéré, Benoît Coeuré, Pierre Jacquet, Jean Pisani-Ferry, Economic Policy Theory and Practice
Notlar
Preston, A. J., & Pagan, A. R. (2008). The theory of economic policy. Cambridge Books.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İktisat politikası amaçlarını açıklayabilecektir. |
ÖÇ02 | İktisat politikası araçlarını açıklayabilecektir. |
ÖÇ03 | Keynesyen iktisat politikasını kavrayacaktır. |
ÖÇ04 | Monetarist iktisat politikasını kavrayabilecektir. |
ÖÇ05 | Yeni klasik iktisat politikasını kavrayabilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İktisat Politikasının Temel Kavramları | Kitap Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İktisat Politikasının Tanımı | Kitap Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İktisat Politikasının Gelişimini Hızlandıran Etkenler | Kitap Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İktisat Politikasının Temel Unsurları | Kitap Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Amaç Araç Dengesi | Kitap Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İktisat Politikasının Belirlenmesi | Kitap Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | İktisat Politikasının Uygulanması | Kitap Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Kitap Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İktisat Politikası Çeşitleri | Kitap Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | İktisat Poilitikasının Temel Amaçları | Kitap Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İktisat Poilitikasının Temel Araçları | Kitap Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İktisat Politikası ve Makro Teoriler | Kitap Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Klasik Makro Teori ve İktisat Politikası | Kitap Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Keynesyen Makro Teori ve İktisat Politikası | Kitap Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Rasyonel Beklentiler Teorisi ve İktisat Politikası | Kitap Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitap Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitap Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |