Genel Bilgi
| Birim | İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ | 
| SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER PR. (İNGİLİZCE) | |
| Kod | POLS421 | 
| Ad | Selected Topics in International Relations I | 
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Yarıyıl | 7. Yarıyıl | 
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 6 AKTS | 
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | İngilizce | 
| Seviye | Lisans Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Etiket | S Seçmeli | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ÖZDEN SELCEN ÖZMELEK | 
| Dersin Öğretim Elemanı | 
                                                
                                                    Arş. Gör. Dr. Gökçe YİĞİT CEYDİLEK
                                                    (Güz)
                                                    (A Grubu)
                                                    (Sor. Öğr. Ele.)
                                                
                                                 | 
                                
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı günümüzde uluslararası ilişkiler düzleminde gözlemlenen ya da bu düzleme dolaylı etkisi bulunan sorunları ve/veya konuları çözümlemektir.
Dersin İçeriği
Bu derste uluslararası ilişkilerin öne çıkan konuları tartışılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. John Andrews, The World in Conflict: Understanding the world's troublespots
Notlar
2. Keith Robbins, The World Since 1945 A Concise History
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Çağdaş dünyada siyaset ve topluma dair konular üzerinde kendi bakış açılarını geliştirirler | 
| ÖÇ02 | Uluslararası, bölgesel ve yerel konular ve sorunları kavrar, tanımlar ve analiz eder. | 
| ÖÇ03 | Dünyadaki siyasal, sosyal ve ekonomik süreçleri daha yakından takip etme fırsatı yakalar. | 
| ÖÇ04 | Düşünce ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, çalışma yaşamındaki paydaşlarıyla etkili iletişim kurar. | 
| ÖÇ05 | Uluslararası ilişkiler hakkında edindiği objektif bilgiler sayesinde güncel gelişmeleri yorumlayabilmek. | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 5 | 
| PÖÇ01 | Belirsiz | ||
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | 2 | 
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 4 | 
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | 3 | 
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 3 | 
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 3 | 
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 4 | 
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | 5 | 
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 4 | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Giriş Dersi | Kaynak değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 2 | Soğuk Savaşın Bitişi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 3 | Siyasi Tarih Disiplininin Ortaya Çıkışı ve Gelişimi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 4 | Terörizm, Sanal Terör ve İnsan Hakları | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 5 | İnsan Hakları ve Göç | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 6 | Avrupa Birliği ve Güvenlik | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 7 | İltica ve Vatansızlık | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 8 | Ara Sınav | Sinava hazirlik | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                
| 9 | Enerji Güvenliği | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 10 | Su Sorunu | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 11 | Küreselleşme | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 12 | Cinsiyet Sorunları | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 13 | Kültürel Sorunlar | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 14 | Çevre Sorunları | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 15 | Hegemon Anlayış | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sinava hazirlik | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sinava hazirlik | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi | 
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 | 
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 | 
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 | 
| Genel Toplam | - | 100 | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 144 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,76 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||