Genel Bilgi
Kod | POLS425 |
Ad | Selected Topics in Turkish Politics |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. AYŞE DUYGU TANRIVERDİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin temel amacı Türk siyasal hayatının iç dinamiklerini ele almaktır
Dersin İçeriği
Bu derste Türk siyasal hayatı belirli kategorik başlıklar altında ele alınarak, devamlılıklar ve kopuşlar bağlamında incelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Contemporary Turkish Politics: Challenges to Democratic Consolidation, Ergun Ozbudun; Lynne Rienner Pub, 2000
Notlar
TURKISH POLITICAL HISTORY, Halil Erdemir, October 2007 Edition: 1, Manisa Ofset,
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Osmanlı modernleşmesinden günümüze kadar uzanan iç politik olayları sistematik ve eleştirel biçimde analiz eder |
ÖÇ02 | Türk politik tarihine ilişkin yeni gelişme ve yaklaşımları ele alır |
ÖÇ03 | Türk siyasetindeki temel gelişmelere sosyolojik bir yaklaşım geliştirir |
ÖÇ04 | Türkiye'deki anayasal gelişmeleri karşılaştırmalı olarak tartışır. |
ÖÇ05 | Türkiye'de siyasal partilerin ideolojik yapısını analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türk Siyasi tarihi ve demokratikleşme | İlgili Bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Türk siyasetinde iktidar-muhalefet ilişkileri | İlgili Bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Osmanlıdan Cumhuriyete önemli siyasal akımlar | İlgili Bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Osmanlı-Cumhuriyet modernleşmesinde din algısı | İlgili Bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Kemalizmin tanımı ve gelişim süreci | İlgili Bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Ordu-siyaset ilişkisi | İlgili Bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Türk Anayasaları | İlgili Bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Siyasal İslam'ın Yükselişi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | 1999-2010 döneminde siyasal gelişmeler | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Türk Anayasal Referandumu ve Türk Politikasına Etkileri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Türk Siyasetinde Çağdaş Neo-Osmanlıcı Yaklaşımlar | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Suriye İç Savaşı ve Türk Siyaseti | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Türkiye'de Devlet, Din ve Çoğulculuk | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Türkiye ve Uluslararası Sistem | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Öğrenci Sunumları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 6 | 90 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,52 | ||
AKTS | 6 AKTS |