ECOS410 Turkish Economy

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECOS410
Ad Turkish Economy
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET FATİH CİN


Dersin Amacı

Bu ders Türkiye'de sermaye birikimi ve sermayenin nasıl kullanıldığı sorusu etrafında tarihsel bir değerlendirme yapma çabası üzerine oturmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu dersin amacı,Türkiye ekonomisinin,tarihsel ve yapısal ögeleriyle bir bütünlük içinde incelenmesi amaçlanmaktadır. Türkiye'nin iktisat tarihi, ekonomi politikalarındaki dönüşümle belirlenen dönemler bazında; toplumsal gelişme, ulusal gelir,bölüşüm, genel denge,dünya ekonomisi ile ilişkiler, sosyoekonomik makro göstergelerle incelenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Korkut Boratav, Türkiye İktisat Tarihi

Notlar

Yakup Kepenek ve Nurhan Yentürk, Türkiye Ekonomisi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkiye'de iktisat politikası oluşum süreçlerini ve bu süreçleri etkileyen içsel ve dışsal faktörleri kavrayabilme
ÖÇ02 Türkiye iktisadına yön veren gelişmeleri kurumsal düzenlemeler, sayısal veriler ve nedensellik ilişkileri çerçevesinde analiz edebilme.
ÖÇ03 İktisat politikalarının toplumsal gelişme, ulusal gelir, bölüşüm, genel denge, dünya ekonomisi ile ilişkiler ve sosyo-ekonomik makro göstergelere yansımalarını kavrayabilme.
ÖÇ04 Türkiye ekonomisini dönemsel olarak analiz edebilme.
ÖÇ05 Türkiye ekonomisinin dönemler arasındaki farklılıklarını ayırt edebilme.
ÖÇ06 Türkiye Ekonomisi'ni dönemin ulusal ve uluslararası gelişmeleri ekseninde değerlendirebilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünme becerisini geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Osmanlı Devletinden Türkiye Cumhuriyetine Kalan Ekonomik Yapı Genel Değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Türkiye Cumhuriyetinin Kuruluş Yılları Genel Değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 1930'lu Yıllar ve Yaşanan Toplumsal Dönüşüm Genel Değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Devletçilik dönemi, sermaye birikimi kaynakları Genel Değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 1950'li Yıllar ve Yaşanan Toplumsal Dönüşüm Genel Değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Savaş sonrası dönemde sermaye birikimi ve sektörel gelişmeler Genel Değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 1960'lı yıllar ve Planlı ekonomi Genel Değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kalkınma Planları Genel Değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 1980'li Yıllar ve Ekonomik Dönüşüm Genel Değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 1980 Sonrası Para Politikası Genel Değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 1980 Sonrası Kamu Kesimi Genel Değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Sektörel Gelişmeler Genel Değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Türkiye Ekonomisine Genel Bakış Genel Değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel Değerlendirme Genel Değerlendirme I Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Genel Değerlendirme II Genel Değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS