ENM340 Sistem Analizi

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ENM340
Ad Sistem Analizi
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. OLCAY KALAN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin üretim ve hizmet sektöründeki iş süreçlerini analiz etmesi ve süreçteki sorunları da belirleyerek süreç haritası çıkarmak; her sorun içinde yer alan ilişkilerin karşılıklı bağlılığını ortaya koymak; sorunun çözüm alternatiflerini ortaya koymak ve en iyisini mühendislik yönetmleri ile seçmek; teknoloji araştırmak ve fizibilite yaparak teknoloji seçmek; iş süreçlerinde iyileştirme yaparak yeni sistemi tasarlamak; iş çevresindeki süreçsel, kültürel, ekonomik, teknolojik ve politik sistemleri inceleyebilme becerisi elde etmek ve uygun çözüm önerilerinde bulunabilmek; yönetim bilişim sistemi kurarak sistemin performansını ve başarısını yönetmeyi öğretmektir.

Dersin İçeriği

Dersin amacı, tanışma temel kavramlar (sistem,sistem çeşitleri,sistem analist ve görevleri vb.),Metodoloji kavramı, Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü, Planlama aşaması , (sorumluları,eylemler,teknikler,araçlar,sistem teklifi içeriği), Planlama aşaması (Fizibilite, KBF, SWOT, HIPO,vb uygulama), Proje Yönetimi (tanımı, önemi, aşamaları, Gantt, CPM, PERT) İhtiyaç Analizi aşaması,Sistem tasarımı, Sistem tasarımı,Sistemi uygulamaya koyma ve kullanım,Süreç Odaklı Yönetim Yaklaşımları (BPR, 6 sigma, Kaizen, TQM, vd)

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Yüregir, O. H. (2001). Bilişimde sistem analizi ve tasarımı. Nobel Kitabevi.

Notlar

Yüregir, O. H. (2001). Bilişimde sistem analizi ve tasarımı. Nobel Kitabevi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sistem ve sistem çeşitleri konusunda bilgi sahibi olmak,
ÖÇ02 Herhangi bir sistemin sorunlarını analiz edebilmek ve önceliklendirmek
ÖÇ03 Fizibilite çalışması yapmak,
ÖÇ04 Teknoloji araştırmak ve seçmek,
ÖÇ05 Süreç haritası hazırlamak,
ÖÇ06 Veritabanı tasarlamak, (MS Access)
ÖÇ07 Proje yönetimi becerileri edinmek,
ÖÇ08 Rapor tasarlamayı ve işletmedeki bilgiyi yönetebilmeyi öğrenmek,
ÖÇ09 .Süreç odaklı yönetim yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak,
ÖÇ10 Takım ruhu oluşturmak ve liderlik vasıflarını geliştirmek,
ÖÇ11 Yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştirmek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini elde eder; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilir; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulayabilir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlayabilir, veri toplayabilir, sonuçları analiz edebilir ve yorumlama becerisine sahip olur. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Meslek hayatında etkili iletişimin gücünden faydalanabilir ve gelişmeleri doğru yorumlama becerisine sahip olur.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Makine, zaman, bilgi ve para içeren entegre sistemleri tasarlama, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maliyet, çevre, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik ve politik sorunlar gibi gerçekçi koşullar ve kısıtlar altında, modern tasarım, yöntemlerini uygulayarak, karmaşık ürün, süreç, iş, sistem tasarımı yapma, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin amacı, tanışma temel kavramlar (sistem,sistem çeşitleri,sistem analist ve görevleri vb.) Ders kitabından ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Metodoloji kavramı, Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü Ders kitabından ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Planlama aşaması 1(sorumluları,eylemler,teknikler,araçlar,sistem teklifi içeriği) Ders kitabından ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
4 Planlama aşaması2 (Fizibilite, KBF, SWOT, HIPO,vb uygulama) Ders kitabından ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
5 Proje Yönetimi (tanımı, önemi, aşamaları, Gantt, CPM, PERT) Ders kitabından ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
6 İhtiyaç Analizi aşaması1 Ders kitabından ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
7 İhtiyaç Analizi aşaması2 Ders kitabından ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Sınava kadarki bölümlerin tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sistem tasarımı1 Ders kitabından ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
10 Sistem tasarımı2 Ders kitabından ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
11 Sistem tasarımı3 Ders kitabından ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
12 Sistemi uygulamaya koyma ve kullanım Ders kitabından ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Süreç Odaklı Yönetim1 Yaklaşımları (BPR, 6 sigma, Kaizen, TQM, vd) Ders kitabından ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Süreç Odaklı Yönetim2 Yaklaşımları (BPR, 6 sigma, Kaizen, TQM, vd) Ders kitabından ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Değişim Yönetimi Ders kitabından ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yok Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yok Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS