BAT226 Mezuniyet Çalışması

2 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BAT226
Ad Mezuniyet Çalışması
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. AYGÜL DAYAN


Dersin Amacı

Çalışma konusunun belirlenmesi, araştırma yöntemleri ve istatistik analizlerin kullanımı, dispozisyon oluşturma, kaynak araştırması ve edinilen bilgileri düzgün bir metin haline getirme ve yazım.

Dersin İçeriği

Bu dersin amacı, belirli bir konuda öğretim üyelerinin danışmanlığı altında öğrencilerin teorik veya uygulamalı bir araştırma yaparak, bu çalışmayı bilimsel yazım kurallarına uygun bir rapor halinde sunma bilgi ve becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Dersin koordinatörü tarafından hazırlanan notlar

Notlar

Dersin koordinatörü tarafından hazırlanan notlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırma ve planlama yeteneğine sahip olur.
ÖÇ02 Yapacağı çalışmanın mesleki açıdan önemini ortaya koyabilir.
ÖÇ03 Mesleki bilgi ve becerilerini araştırma yaptığı konuda kullanabilir.
ÖÇ04 Gerekli bilgiye ulaşabilmek amacıyla disiplinler arası çalışmalarda ve girişimlerde bulunabilir.
ÖÇ05 Elde ettiği bilgileri mantıksal bir sırayla değerlendirir.
ÖÇ06 Edindiği bilgileri ve çalışmalarına ait sonuçları düzgün bir metin halinde sunar.
ÖÇ07 Değerlendirme ve yorum yapma becerilerini geliştirebilir.
ÖÇ08 Uygulama ve problem çözme konusunda kendini geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel iletişim becerilerini kazanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Deneme kurma/anket yapma/ inceleme yapma/gerekli hesap veya analizleri yapma Tarımsal uygulama yöntemlerine ilişkin genel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
2 Deneme kurma/anket yapma/ inceleme yapma/gerekli hesap veya analizleri yapma 1 Tarımsal uygulama yöntemlerine ilişkin genel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Deneme kurma/anket yapma/ inceleme yapma/gerekli hesap veya analizleri yapma 2 Tarımsal uygulama yöntemlerine ilişkin genel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Deneme kurma/anket yapma/ inceleme yapma/gerekli hesap veya analizleri yapma 3 Tarımsal uygulama yöntemlerine ilişkin genel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Deneme kurma/anket yapma/ inceleme yapma/gerekli hesap veya analizleri yapma 4 Tarımsal uygulama yöntemlerine ilişkin genel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Deneme kurma/anket yapma/ inceleme yapma/gerekli hesap veya analizleri yapma 5 Tarımsal uygulama yöntemlerine ilişkin genel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Deneme kurma/anket yapma/ inceleme yapma/gerekli hesap veya analizleri yapma 6 Tarımsal uygulama yöntemlerine ilişkin genel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
8 Ara sınav Ara sınava kadar yapılmış deneme/anket/analizlere çalışarak sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Deneme kurma/anket yapma/ inceleme yapma/gerekli hesap veya analizleri yapma 7 Tarımsal uygulama yöntemlerine ilişkin genel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Deneme kurma/anket yapma/ inceleme yapma/gerekli hesap veya analizleri yapma 8 Tarımsal uygulama yöntemlerine ilişkin genel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Deneme kurma/anket yapma/ inceleme yapma/gerekli hesap veya analizleri yapma 9 Tarımsal uygulama yöntemlerine ilişkin genel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Deneme kurma/anket yapma/ inceleme yapma/gerekli hesap veya analizleri yapma 10 Tarımsal uygulama yöntemlerine ilişkin genel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Deneme kurma/anket yapma/ inceleme yapma/gerekli hesap veya analizleri yapma 11 Tarımsal uygulama yöntemlerine ilişkin genel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Deneme kurma/anket yapma/ inceleme yapma/gerekli hesap veya analizleri yapma 12 Tarımsal uygulama yöntemlerine ilişkin genel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Anlatım
15 Deneme kurma/anket yapma/ inceleme yapma/gerekli hesap veya analizleri yapma 13 Tarımsal uygulama yöntemlerine ilişkin genel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonuna kadar yapılmış deneme/anket/analizlere çalışarak sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonuna kadar yapılmış deneme/anket/analizlere çalışarak sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS