TEP231 Bilgisayar Destekli Teknik Resim

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TEP231
Ad Bilgisayar Destekli Teknik Resim
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. TUNAHAN ERDEM
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. TUNAHAN ERDEM (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Makine parçalarının tasarımı ve imalatı için teknik resim aletleri ve bilgisayar destekli çizim programları kullanarak üç görünüş ve perspektif çizme, kesit görünümü alma ve boyutlandırma becerisi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Bilgisayar Destekli Teknik Resim

Dersin Ön Koşulu

Ders için ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

https://tarimmakinalari.cu.edu.tr/cu/ogrenci/ders-notlari/doc-dr-sait-m-say

Notlar

https://tarimmakinalari.cu.edu.tr/cu/ogrenci/ders-notlari/doc-dr-sait-m-say


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mühendislikte teknik bir anlatım ve iletişim dili olan teknik resim yapma becerisine sahiptir.
ÖÇ02 Bilgisayar destekli tasarımın temellerini kavrar.
ÖÇ03 Autocad yazılım komutlarını orta düzeyde öğrenir ve uygular.
ÖÇ04 Ölçü alarak bir parçanın çizimini yapar.
ÖÇ05 İlgi alanıyla ilgili tasarım için yazılımı kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleğiyle ilgili ileri düzeyde konuları anlayabilmesine olanak sağlayacak bir altyapı oluşturmak üzere temel bilim ve temel mühendislik dersleriyle ilgili başlıca kuramları açıklayabilme ve uygulayabilme 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkisel ve hayvansal üretim tekniklerini, bu alanda kullanılan araç-gereçler ile yararlanılan teknolojileri tanımlayabilme, tanıtabilme ve değerlendirebilme; tarımın ulusal ekonomi ve dünya ekonomisindeki yerini, önemini ve gelişimini açıklayabilme
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım sektöründe üretimden tüketime kadar yer alan tüm aşamaların karakteristik özelliklerini ve aralarındaki ilişkileri tanımlayabilme, kaynakların etkin kullanımı ve sürdürülebilirliği ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme, bu amaçla yararlanılan temel ekonomik ilkeleri açıklayabilme ve uygulayabilme
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım sektörü ve kırsal alanlardaki faaliyetler üzerinde etkili olan başlıca ekonomik, sosyal, doğal, kültürel, kurumsal, örgütsel ve yasal faktörleri, ulusal ve uluslararası güçleri ve aralarındaki etkileşimi, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini, ilgili kavram, düşünce, kuram ve yöntemleri açıklayabilme
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım sektöründe karşılaşılan sorunlara ekonomi biliminin temel ilkelerini uygulayabilme
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal üretim karar sürecinde kullanılacak ekonomik ve sosyal verileri çizelgeler, şekiller ve matematiksel semboller ile gösterebilme ve sözel olarak ifade edebilme
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, kırsal kalkınma, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik bilgileri bitkisel ve hayvansal üretim ve pazarlama süreçlerine uygulayabilme
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım sektöründe karşılaşılan sorunların analizine ilişkin gerekli verileri belirleme, toplama, eleştirel gözle inceleme, kullanma, uygun çerçeve, model ve yöntem seçme, verileri analiz etme, analiz sonuçlarını değerlendirebilme
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonomik ve sosyal verilerin analizinde temel bilgi teknolojilerinden ve bu amaçla hazırlanmış yazılımlardan yararlanma ve sonuçları yorumlama
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili çalışmaları yasal mevzuata uygun ve bağımsız bir şekilde yürütebilme; bu alanlarda danışmanlık, denetim, bilirkişilik yapabilme; disiplinler arası çalışmalara, ekip çalışmalarına katılabilme
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili güncel bilgilere erişebilme, edindiği bilgileri sorgulayabilme ve amaca uygun değerlendirerek kamu yararına kullanabilme
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sözlü ve yazılı olarak uzman ve uzman olmayan kişilerle iletişim kurabilme, bu amaçla en uygun iletişim yöntemlerini seçebilme; üretici ve örgüt bazında paydaşlarla işbirliği geliştirebilme
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla ilişki kurabilecek düzeyde genel ve mesleki yabancı dil bilgisinin kazanılması, bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılabilmesi
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarım sektöründe karşılaşılabilecek sorunları tanıyabilme, kapsamını belirleyebilme, bu konuda uygulanan çözüm, proje ve politikaların etkilerini değerlendirebilme; çözüm, proje ve politika alternatifleri üretebilme, ürettiği veya önerilen alternatiflerin olası etkilerini öngörebilme, alternatifler arasından belirlenen amaca en uygununu seçebilme; proje uygulayabilme, yönetebilme ve izleyebilme
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleğinin tarihsel gelişimi ve geçirdiği aşamaları, mesleğinin uygulanmasında uyulması zorunlu etik ilkeleri tanımlayabilme ve bu ilkeleri titizlikle uygulama bilincine sahip olma


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tasarım ilkelerive teknikresmin önemi Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Teknikresme giriş, ilgili standartlar, teknikresim araçgereçleri, çizim programları hakkında genel bilgiler Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 El ile basit geometrik çizim uygulamaları Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Autocad programına girişve program arayüzünün tanıtılması Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Autocad çizim ve düzenleme komutları-I Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Autocad çizim ve düzenleme komutları-II Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 İz düşümler ve üçgörünüş(Kağıt üzerinde ve bilgisayarda uygulamalar)-I Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 İz düşümler ve üçgörünüş(Kağıt üzerinde ve bilgisayarda uygulamalar)-II Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 1. Kesit görünüşler (Kağıt üzerinde ve bilgisayarda uygulamalar)-ı Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 3. Kesit görünüşler (Kağıt üzerinde ve bilgisayarda uygulamalar)-II Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Perspektif (Kağıt üzerinde ve bilgisayarda uygulamalar)-I Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 1. Perspektif (Kağıt üzerinde ve bilgisayarda uygulamalar)-II Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Ölçekve Ölçülendirme (Kağıt üzerinde ve bilgisayarda uygulamalar) Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Toleranslar ve gösterimleri (Kağıt üzerinde ve bilgisayarda uygulamalar) Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 01:21