TEP209 Entomoloji

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TEP209
Ad Entomoloji
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CENGİZ KAZAK


Dersin Amacı

Bu ders zoolojinin bir dalı olarak böceklerin anatomi, fizyoloji, ekoloji, üreme ve böcek gelişimi ile böceklerle savaşımını hakkında temel bilgileri öğretir

Dersin İçeriği

Böcek anatomisi, böcek fizyolojisi, böcek üreme sistemleri, böcek ekolojisi, böcekler ile savaşta kullanılan yöntemler

Dersin Ön Koşulu

Bu ders için ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Karaca, İ. (2011), Entomoloji, Anadolu Üniv. Yayınları, No: 2355. 193 s.

Notlar

Ulusoy, M.R.U, Kazak, C., Karut K., Çalışkan Keçe, F., 2022. Genel Entomoloji (Tarımsal). Karahan Kitap evi Adana 320 s.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Böcekleri akraba sınıflardan ayıran özelliklerini kavrar.
ÖÇ02 Böceklerin anatomisini kavrar.
ÖÇ03 Böceklerin fizyolojisini kavrar.
ÖÇ04 Böceklerin üreme ve gelişmesini kavrar.
ÖÇ05 Böcekleri etkileyen ekolojik faktörleri ayırt eder
ÖÇ06 Temel savaşım yöntemlerini kavrar.
ÖÇ07 Böcek takımları ile genel özelliklerini ayırt eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleğiyle ilgili ileri düzeyde konuları anlayabilmesine olanak sağlayacak bir altyapı oluşturmak üzere temel bilim ve temel mühendislik dersleriyle ilgili başlıca kuramları açıklayabilme ve uygulayabilme 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkisel ve hayvansal üretim tekniklerini, bu alanda kullanılan araç-gereçler ile yararlanılan teknolojileri tanımlayabilme, tanıtabilme ve değerlendirebilme; tarımın ulusal ekonomi ve dünya ekonomisindeki yerini, önemini ve gelişimini açıklayabilme 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım sektöründe üretimden tüketime kadar yer alan tüm aşamaların karakteristik özelliklerini ve aralarındaki ilişkileri tanımlayabilme, kaynakların etkin kullanımı ve sürdürülebilirliği ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme, bu amaçla yararlanılan temel ekonomik ilkeleri açıklayabilme ve uygulayabilme 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım sektörü ve kırsal alanlardaki faaliyetler üzerinde etkili olan başlıca ekonomik, sosyal, doğal, kültürel, kurumsal, örgütsel ve yasal faktörleri, ulusal ve uluslararası güçleri ve aralarındaki etkileşimi, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini, ilgili kavram, düşünce, kuram ve yöntemleri açıklayabilme 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım sektöründe karşılaşılan sorunlara ekonomi biliminin temel ilkelerini uygulayabilme 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal üretim karar sürecinde kullanılacak ekonomik ve sosyal verileri çizelgeler, şekiller ve matematiksel semboller ile gösterebilme ve sözel olarak ifade edebilme 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, kırsal kalkınma, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik bilgileri bitkisel ve hayvansal üretim ve pazarlama süreçlerine uygulayabilme 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım sektöründe karşılaşılan sorunların analizine ilişkin gerekli verileri belirleme, toplama, eleştirel gözle inceleme, kullanma, uygun çerçeve, model ve yöntem seçme, verileri analiz etme, analiz sonuçlarını değerlendirebilme 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonomik ve sosyal verilerin analizinde temel bilgi teknolojilerinden ve bu amaçla hazırlanmış yazılımlardan yararlanma ve sonuçları yorumlama 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili çalışmaları yasal mevzuata uygun ve bağımsız bir şekilde yürütebilme; bu alanlarda danışmanlık, denetim, bilirkişilik yapabilme; disiplinler arası çalışmalara, ekip çalışmalarına katılabilme
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili güncel bilgilere erişebilme, edindiği bilgileri sorgulayabilme ve amaca uygun değerlendirerek kamu yararına kullanabilme 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sözlü ve yazılı olarak uzman ve uzman olmayan kişilerle iletişim kurabilme, bu amaçla en uygun iletişim yöntemlerini seçebilme; üretici ve örgüt bazında paydaşlarla işbirliği geliştirebilme 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla ilişki kurabilecek düzeyde genel ve mesleki yabancı dil bilgisinin kazanılması, bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılabilmesi 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarım sektöründe karşılaşılabilecek sorunları tanıyabilme, kapsamını belirleyebilme, bu konuda uygulanan çözüm, proje ve politikaların etkilerini değerlendirebilme; çözüm, proje ve politika alternatifleri üretebilme, ürettiği veya önerilen alternatiflerin olası etkilerini öngörebilme, alternatifler arasından belirlenen amaca en uygununu seçebilme; proje uygulayabilme, yönetebilme ve izleyebilme 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleğinin tarihsel gelişimi ve geçirdiği aşamaları, mesleğinin uygulanmasında uyulması zorunlu etik ilkeleri tanımlayabilme ve bu ilkeleri titizlikle uygulama bilincine sahip olma


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Arthropoda şubesindeki sınıfların genel özellikleri ile birbirlerinden ayrımı, Hexapodaya genel giriş ve tarımdaki ekonomik önemi Kansu, A. (2005), Genel Entomoloji Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
2 Böceklerin Vücut Duvarı Kansu, A. (2005), Genel Entomoloji Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
3 Baş ve Uzantıları Kansu, A. (2005), Genel Entomoloji Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
4 Thorax, Abdomen ve Uzantıları Kansu, A. (2005), Genel Entomoloji Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
5 Kas, Sindirim ve Boşaltım Sistemleri Kansu, A. (2005), Genel Entomoloji Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
6 Dolaşım, Solunum, ve Üreme Sistemleri Kansu, A. (2005), Genel Entomoloji Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
7 Sinir Sistemi ve Duygu Organları Kansu, A. (2005), Genel Entomoloji Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
8 Ara Sınav Kansu, A. (2005), Genel Entomoloji Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Böceklerde Gelişme -1 Kansu, A. (2005), Genel Entomoloji Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
10 Böceklerde Gelişme -2 Kansu, A. (2005), Genel Entomoloji Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
11 Böcek Ekolojisi Kansu, A. (2005), Genel Entomoloji Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
12 Böcekler ile Kültürel, Fiziksel Savaşım Kansu, A. (2005), Genel Entomoloji Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
13 Böcekler ile Biyolojik ve Kimyasal Savaşım (Temel Kavramlar Kansu, A. (2005), Genel Entomoloji Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
14 Entegre Mücadele Kavramı (IPM) Kansu, A. (2005), Genel Entomoloji Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
15 Böcek Takımlarının Sınıflandırılması ve Genel Özellikleri Kansu, A. (2005), Genel Entomoloji Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notu ve sunulardan final sınavına hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notu ve sunulardan final sınavına hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS