Genel Bilgi
Kod | BAT212 |
Ad | Bahçe Bitkilerinde Sulama |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. İLKAY ŞEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. İLKAY ŞEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin sulama, toprak-su-bitki-atmosfer ilişkilerive sulama yöntemleri konusunda bilgi edindirmektir.
Dersin İçeriği
Sulamanın tanımı ve önemi, sulamanın yararları, sulamanın tarihçesi, toprak-su-bitki atmosfer ilişkileri, sulama yönetimi, sulama yöntemleri işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Çevik, B., “Sulama ve Drenaj” Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel Yayın No:243, Ders Kitapları Yayın No:A-77, 1. Baskı, 2002, Adana
Notlar
farklı kaynaklardan derlenmiş sunumlar ve ders notları internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sulama ve sulama ile ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Toprak-su-bitki-atmosfer arasındaki ilişkileri açıklar. |
ÖÇ03 | Sulama yönetimini analizlerini açıklar. |
ÖÇ04 | Sulama yöntemleri ile ilgili gerekli bilgileri açıklar. |
ÖÇ05 | Sulama suyunun kaynaklarını açıklar. |
ÖÇ06 | Sulama suyunun analizini açıklar. |
ÖÇ07 | Sulama sistemlerini açıklar. |
ÖÇ08 | Damla sulama sistemlerinin yararlarının açıklar. |
ÖÇ09 | Yüzeysel sulama sistemlerini açıklar. |
ÖÇ10 | Sulamanın önemini açıklar. |
ÖÇ11 | Kaliteli suyu açıklar. |
ÖÇ12 | Bitki için yarayışlı su kavramını açıklar. |
ÖÇ13 | Faydalı suyu açıklar. |
ÖÇ14 | Sulama yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ15 | Sulamada kullanılan alet ekipmanları açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel iletişim becerilerini kazanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sulamaya genel bakış ve temel kavramlar | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Sulama planlamasının temelleri | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Bitki su gereksinimini etkileyen iklim faktörleri | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
4 | Toprak özellikleri | konu ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Bitkiler tarafından suyun alınması | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Su dengesi | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Toprak-Su-Bitki-İklim ilişkileri | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Bitki su gereksinimi ve sulamanın programlanması | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Su korunumu ve hasadı | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
11 | Sulama yönetiminin ekonomisi | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Sulama yöntemleri ve uygun sulama yönteminin seçilmesi | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Yüzey sulama yöntemleri | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Basınçlı sulama yöntemleri | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Mikro-sulama yöntemler | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |