Genel Bilgi
Kod | BAT230 |
Ad | Organik Tarımda Bitki Koruma |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BURCU ÖZBEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. BURCU ÖZBEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, organik (Ekolojik) tarımda bitki koruma ilke ve yöntemlerinin genel esasları, yasal mevzuat ve sertifikasyonu ile organik ürünlerde görülen hastalık ve zararlılarla mücadelede kullanılan ekolojik bitki koruma yöntemlerinin öğretilmesidir.
Dersin İçeriği
Organik tarım nedir, nerede nezaman uygulanmalaıdır, oraganik tarımda karşılaşılan bitki koruma problmeleri ve çözümleri nelerdir, ve bunların arazi şartlarında uygulamaları dersin ana içeriğidir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Hekimoğlu, B., Altındeğer, M., Organik Tarım ve Bitki Koruma Açısından Organik Tarımda Kullanılacak Yöntemler, Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü, Samsun, 2006. Kurt, Ş., Bitki Hastalıkları ile Savaş Yöntemleri ve İlaçları , Akademisyen Kitabevi, 2013. Öncüer, C., Durmuşoğlu, E. Tarımsal Zararlılar ile Savaş Yöntemleri ve İlaçları, Aydın, 2008.
Notlar
N. Uygur, 2003. Ekolojik Tarım. Ders Notu, Adana, 70s.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Organik Tarımda Bitki Koruma konusunda temel bilgileri, yasal mevzuatı ve sertifikasyonu açıklar |
ÖÇ02 | Ekolojik tarımda ön plana çıkan bitki hastalıkları ve zararlıları açıklayabilir |
ÖÇ03 | Organik tarımda bitki korumadaki tarımsal savaş yöntemlerini kendi ifadeleri ile açıklar |
ÖÇ04 | Kimyasalların yerine kullanılabilecek alternatif savaşım yöntemlerini açıklar |
ÖÇ05 | Toprak kaynaklı, tohum kaynaklı ve yaprak patojenlerine karşı kültürel önlemleri bilir |
ÖÇ06 | Yörenin ve ülkenin organik tarımda bitki koruma konusundaki sorunlarını hızlı ve doğru teşhis edebilir |
ÖÇ07 | Organik tarımda bitki koruma konusunda bilgiye ulaşma, analiz etme, yorumlama ve uygulayabilme yeteneğini geliştirebilir |
ÖÇ08 | Biyolojik savaşımı ve biyolojik savaş ürünlerini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel iletişim becerilerini kazanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve içeriği, dersin amacı, Ders Öğrenme Çıktıları | Önerilen kaynaklar ve ders sunumları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Tarım sistemleri ve nerede nezamn niçin Organik tarım, Organik tarımın tanımı, amaçları ve Türkiye ile Dünyadaki durumu ve diğer tarım sistemleri ile karşılaştırma | Önerilen kaynaklar ve ders sunumları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Organik tarım sistemine geçiş kuralları ve organik tarım alanında olması gereken özellikler | Önerilen kaynaklar ve ders sunumları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Organik tarımda bitki deseni | Önerilen kaynaklar ve ders sunumları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | zararlı etmenler açısından önemi | Önerilen kaynaklar ve ders sunumları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Organik tarımda uygulanacak tarımsal işlemlerden sulamanın zararlı etmenler arasındaki ilişki | Önerilen kaynaklar ve ders sunumları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Organik tarımda uygulanacak tarımsal işlemlerden gübreleme, toprak işleme yöntemleriyle zararlı etmenler arasındaki ilişki | Önerilen kaynaklar ve ders sunumları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ara sınava kadar işlenen konularla ilgili yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Organik tarımda savaş yöntemleri ve prensipleri I | Önerilen kaynaklar ve ders sunumları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Organik tarımda savaş yöntemleri ve prensipleri II | Önerilen kaynaklar ve ders sunumları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Organik tarımda savaş yöntemleri ve prensipleri III | Önerilen kaynaklar ve ders sunumları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Organik tarımda bitki koruma etmenlerine karşı kullanılabilecek pestisitler I | Önerilen kaynaklar ve ders sunumları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Organik tarımda bitki koruma etmenlerine karşı kullanılabilecek pestisitler II, | Önerilen kaynaklar ve ders sunumları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Organik tarımda bitki koruma etmenlerine karşı kullanılabilecek pestisitler III, | Önerilen kaynaklar ve ders sunumları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Genel ders tekrarı | Önerilen kaynaklar ve ders sunumları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına kadar işlenen konularla ilgili yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına kadar işlenen konularla ilgili yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |