Genel Bilgi
Kod | GTT207 |
Ad | Staj |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. SERKAN BELLER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. SERKAN BELLER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrencilerde, İş ortamını tanıma, stajda edindikleri bilgi ve becerilerini aktarabilme, topluluk önünde sunum becerilerini geliştirebilme, edinilen tecrübeleri yazıya dökebilme becerilerini geliştirmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Staj sunumlarını gerçekleştirme.
Dersin Ön Koşulu
Power Point sunusu hazırlama.
Kaynaklar
TMMOB Makine Mühendisleri Odası Yayınları.
Notlar
TMMOB Makine Mühendisleri Odası Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Staj değerlendirmesi yapar. |
ÖÇ02 | Öğrenilen bilgileri yorumlar. |
ÖÇ03 | Eleştirilerden kazanımlar elde eder. |
ÖÇ04 | Sunum becerilerini geliştirir. |
ÖÇ05 | Diğer stajyerlerden farklı bilgiler edinir. |
ÖÇ06 | Özgüvenini arttırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik bilimlerdeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tesisatçılıkla ile ilgili temel kavramları açıklar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Isıtma, doğal gaz, sıhhi tesisat sistemlerini ve sistemlerde kullanılan ekipmanları tanır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje okur, bakımla ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konut ve fabrika ortamlarındaki mevcut sistemlerin montaj, demontaj ve bakım işlerini açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve merkezi sistemlerde karşılaşılabilecek problemlere karşı çözüm önerilerinde bulunur. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sorun karşısında eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için adım adım ilerleme yöntemini kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik el aletlerinin doğru kullanımı için araştırır sorgular daha sonra uygulamaya geçer. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik alandaki bilgileri araştırma yöntemlerini kullanarak sorgular. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğalgaz ve Tesisatı Teknolojisi programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuvarı kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atölye ortamında deneme yöntemini ve tekniğine göre uygulama yöntemini kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknik ingilizceyi, doğalgaz ve tesisat alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlilikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/teknik gelişmelere duyarlıdır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Staj sunumlarını gerçekleştirme, teknik bilgileri sorgulama 1 | Sunum Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Staj sunumlarını gerçekleştirme, teknik bilgileri sorgulama 2 | Sunum Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Staj sunumlarını gerçekleştirme, yorum becerilerini sorgulama 3 | Sunum Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Staj sunumlarını gerçekleştirme, öğrenim becerilerini sorgulama 4 | Sunum Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Staj sunumlarını gerçekleştirme, öğrenim becerilerini sorgulama 5 | Sunum Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Staj sunumlarını gerçekleştirme, yorum becerilerini sorgulama 6 | Sunum Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Staj sunumlarını gerçekleştirme, soru cevap 7 | Sunum Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
9 | Staj sunumlarını gerçekleştirme, soru cevap 9 | Sunum Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Staj sunumlarını gerçekleştirme, teknik resimleri yorumlama 10 | Sunum Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Staj sunumlarını gerçekleştirme, teknik resimleri yorumlama 11 | Sunum Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Staj sunumlarını gerçekleştirme, sunum becerilerini sorgulama 12 | Sunum Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Staj sunumlarını gerçekleştirme, sunum becerilerini sorgulama 13 | Sunum Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Staj sunumlarını gerçekleştirme, iletişim yöntemlerini sorgulama 14 | Sunum Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Staj sunumlarını gerçekleştirme, iletişim yöntemlerini sorgulama 15 | Sunum Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 60 | 60 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,00 | ||
AKTS | 8 AKTS |