GTT202 Termodinamik

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GTT202
Ad Termodinamik
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MURAT DİLEK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MURAT DİLEK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Klasik termodinamiğin temel prensiplerini öğretmek. Öğrencilere kapalı ve açık sürekli bir akış veya kararsız düzgün akış sistemleri ile ilgili temel termodinamik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme yetisi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Maddenin özellikleri. Kapalı sistemler termodinamiği. İlk yasa çözümlemesi. açık sistemler termodinamiği. İkinci yasa çözümlemesi.

Dersin Ön Koşulu

Doğalgaz ve tesisati teknolojisi programı öğrencisi olmalı

Kaynaklar

1.Termodinamik Tablolar ve Diyagramlar Kılıç A., Öztürk A. ile Çağlayan Kitabevi 1993 2.Mühendislik Termodinamiğinin Temelleri Yamankaradeniz, R., Uludağ Üniversitesi, Bursa, 1997.

Notlar

1.Çengel Y.A. ve Boles , M., “Mühendislik Yaklaşımı ile Termodinamik”, Çev. Taner Derbentli, Türkçe Birinci Basım, McGraw-Hill-Literatür, İstanbul, 1996


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Termodinamiğin temel kanunlarını bilir
ÖÇ02 P-v ve T-v diyagramlar kullanmayı bilir
ÖÇ03 Termodinamiğin 1. kanunu kullanarak kapalı sistemler ile ilgili problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer
ÖÇ04 Termodinamiğin 1. kanunu kullanarak sürekli akışlı açık sistemleri ile ilgili problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer
ÖÇ05 Termodinamiğin 1. kanunu kullanarak kararsız açık akış sistemleri ile ilgili problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer
ÖÇ06 Sırasıyla, ısı motorlar ve soğutucular için verimlilik ve COP tanımlarını bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik bilimlerdeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tesisatçılıkla ile ilgili temel kavramları açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Isıtma, doğal gaz, sıhhi tesisat sistemlerini ve sistemlerde kullanılan ekipmanları tanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje okur, bakımla ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konut ve fabrika ortamlarındaki mevcut sistemlerin montaj, demontaj ve bakım işlerini açıklar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve merkezi sistemlerde karşılaşılabilecek problemlere karşı çözüm önerilerinde bulunur. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir sorun karşısında eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için adım adım ilerleme yöntemini kullanır. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik el aletlerinin doğru kullanımı için araştırır sorgular daha sonra uygulamaya geçer.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik alandaki bilgileri araştırma yöntemlerini kullanarak sorgular. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğalgaz ve Tesisatı Teknolojisi programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuvarı kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Atölye ortamında deneme yöntemini ve tekniğine göre uygulama yöntemini kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Teknik ingilizceyi, doğalgaz ve tesisat alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlilikte kullanır. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/teknik gelişmelere duyarlıdır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Termodinamiğe giriş ve termodinamiğin temel uygulama alanları Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Termodinamik sistemlerin tanımı ve sınıflandırlması Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Saf maddelerin özellikleri Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Faz değişimleri için özellik diyagramları Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Özellik diyagramlarının kullanımı Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 ideal gazın tanımı ve denklemleri Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Kapalı sistemler için termodinamiğin 1. kanununu, Isı ve ısı tranferi modlarının tanımı Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 iş tanımı, iş biçimleri, özgül ısılar Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 ideal gazlar, katılar ve sıvılar için özgül ısı ilişkileri Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Açık sistemler, kütle ve hacimsel debi için termodinamiğin 1. kanunu, akış işinin tanımı Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Açık kararlı ve kararsız akış sistemleri Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Termodinamiğin 2. kanuna giriş, ısı kaynakları ve kuyularının ve termal enerji rezervuarlarının Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Isı motorları ve soğutuculara giriş Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Termodinamiğin sıfırıncı ve 3. kanununa giriş Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 11:19