Genel Bilgi
Kod | GTT202 |
Ad | Termodinamik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MURAT DİLEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MURAT DİLEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Klasik termodinamiğin temel prensiplerini öğretmek. Öğrencilere kapalı ve açık sürekli bir akış veya kararsız düzgün akış sistemleri ile ilgili temel termodinamik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme yetisi kazandırmak.
Dersin İçeriği
Maddenin özellikleri. Kapalı sistemler termodinamiği. İlk yasa çözümlemesi. açık sistemler termodinamiği. İkinci yasa çözümlemesi.
Dersin Ön Koşulu
Doğalgaz ve tesisati teknolojisi programı öğrencisi olmalı
Kaynaklar
1.Termodinamik Tablolar ve Diyagramlar Kılıç A., Öztürk A. ile Çağlayan Kitabevi 1993 2.Mühendislik Termodinamiğinin Temelleri Yamankaradeniz, R., Uludağ Üniversitesi, Bursa, 1997.
Notlar
1.Çengel Y.A. ve Boles , M., “Mühendislik Yaklaşımı ile Termodinamik”, Çev. Taner Derbentli, Türkçe Birinci Basım, McGraw-Hill-Literatür, İstanbul, 1996
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Termodinamiğin temel kanunlarını bilir |
ÖÇ02 | P-v ve T-v diyagramlar kullanmayı bilir |
ÖÇ03 | Termodinamiğin 1. kanunu kullanarak kapalı sistemler ile ilgili problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer |
ÖÇ04 | Termodinamiğin 1. kanunu kullanarak sürekli akışlı açık sistemleri ile ilgili problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer |
ÖÇ05 | Termodinamiğin 1. kanunu kullanarak kararsız açık akış sistemleri ile ilgili problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer |
ÖÇ06 | Sırasıyla, ısı motorlar ve soğutucular için verimlilik ve COP tanımlarını bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik bilimlerdeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tesisatçılıkla ile ilgili temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Isıtma, doğal gaz, sıhhi tesisat sistemlerini ve sistemlerde kullanılan ekipmanları tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje okur, bakımla ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konut ve fabrika ortamlarındaki mevcut sistemlerin montaj, demontaj ve bakım işlerini açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve merkezi sistemlerde karşılaşılabilecek problemlere karşı çözüm önerilerinde bulunur. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sorun karşısında eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için adım adım ilerleme yöntemini kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik el aletlerinin doğru kullanımı için araştırır sorgular daha sonra uygulamaya geçer. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik alandaki bilgileri araştırma yöntemlerini kullanarak sorgular. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğalgaz ve Tesisatı Teknolojisi programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuvarı kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atölye ortamında deneme yöntemini ve tekniğine göre uygulama yöntemini kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknik ingilizceyi, doğalgaz ve tesisat alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlilikte kullanır. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/teknik gelişmelere duyarlıdır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Termodinamiğe giriş ve termodinamiğin temel uygulama alanları | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Termodinamik sistemlerin tanımı ve sınıflandırlması | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Saf maddelerin özellikleri | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Faz değişimleri için özellik diyagramları | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Özellik diyagramlarının kullanımı | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | ideal gazın tanımı ve denklemleri | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Kapalı sistemler için termodinamiğin 1. kanununu, Isı ve ısı tranferi modlarının tanımı | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | iş tanımı, iş biçimleri, özgül ısılar | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | ideal gazlar, katılar ve sıvılar için özgül ısı ilişkileri | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Açık sistemler, kütle ve hacimsel debi için termodinamiğin 1. kanunu, akış işinin tanımı | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Açık kararlı ve kararsız akış sistemleri | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Termodinamiğin 2. kanuna giriş, ısı kaynakları ve kuyularının ve termal enerji rezervuarlarının | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Isı motorları ve soğutuculara giriş | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Termodinamiğin sıfırıncı ve 3. kanununa giriş | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |