Genel Bilgi
Kod | GRS230 |
Ad | Girişimcilik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BERFU GELEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BERFU GELEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciye girişimcilik konusunda bilgi ve yeterlilik kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Küçük işletme çeşitleri,Küçük işletmelerin kuruluş süreci,Küçük işletmelerde kurulum yönetim,üretim,pazarlama ve finansman.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Girişimcilik ders notları, Berfu Gelen
Notlar
1-Girişimcilik, Mehmet Güven, Ekin Yayınevi 2-Girişimcilikte Temel Prensipler, Mehmet Naci Efe, Umuttepe Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Girişimciliği destekleyen ve zorlayan çevresel, sektörel, ekonomik ve politik dengeleri açıklar. |
ÖÇ02 | Girişimcilerin karşılaşacağı sorunları kavrar. |
ÖÇ03 | Fizibilite çalışmalarını tanımlar. |
ÖÇ04 | İyi bir girişimcinin nasıl olması gerektiğini açıklar. |
ÖÇ05 | Amacına uygun iş planı hazırlar. |
ÖÇ06 | Girişimciliğin önemini kavrar. |
ÖÇ07 | Kadın girişimcilerin karşılaşabilecekleri sorunları açıklar. |
ÖÇ08 | Girişimci, yönetici ve lider arasındaki farklılıkları açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretim süreci hakkında genel bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, ön terbiye, terbiye, bitim işlemleri ve makineleri konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, verimliliğin önemi ve gerekliliğini açıklar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, kalite kontrol, proses kontrol ve standardizasyon hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, terbiye alanında üretim ve kalite kontrol için gerekli hesaplamaları yapabilecek düzeyde matematik bilgisi olduğunu gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, üretim ve kalite kontrol işlemlerini gerçekleştirebilecek düzeyde renk ve kimya bilgisine sahip olduğunu gösterir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenci, tekstil laboratuvarı, deney cihazları, deneyin yapılışı hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, terbiye işlemlerinde kullanılan boyarmadde ve yardımcı maddeleri tanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, tekstil ürünlerinin üretim süreci, kullanımı ve sonrası ile ilişkili insan sağlığı ve çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, terbiye laboratuvarında kumaş veya iplik numunesini boyar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, kalite kontrol ve proses kontrol uygulamalarına katkıda bulunur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, bir deneyi, kısa bir eğitim sürecinden sonra standarda uygun olarak gerçekleştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenci, kendisine verilen bir görevi teknik ve etik kurallara uygun olarak yerine getirir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, bulunduğu işletmede malzeme stoklarını takip eder. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, işletmede karşılaşacağı mesleki İngilizce terimlerini temel düzeyde anlar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, iş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, kimyanın temel kavramlarını öğrenir. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, mesleği ile ilgili cebirsel hesaplamaları öğrenir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Girişimciliğin Tarihi | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Yöneticilik Kavramı | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Girişimci ile Yönetici arasındaki Farklar | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Girişimci özellikleri | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Girişimcilerde Bulunması Gereken Beceriler | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Girişimciliğin Gerekliliği | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Girişimcilik kültürü | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Girişimcilik türleri | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Girişimciler İçin Piyasaya Giriş Stratejileri | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Evde Yerleşik Girişimler | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Çalışanların Girişimciliği ve İşlerini Satın Almaları | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Girişimciliğin Dezavantajları | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Girişimcilikte cinsiyet faktörü | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Girişimcilik ahlakı | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |