Genel Bilgi
Kod | TTB240 |
Ad | İşletmede Mesleki Eğitim |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-35 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 22 AKTS |
Yerel Kredi | 22 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | İşyeri Eğitimi (7+1,3+1 vb.) |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM ERDEM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM ERDEM
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin derslerde gördüğü teorik bilgileri programı ile ilgili uygun görülen işletmelerde bir akademik dönem boyunca uygulaması
Dersin İçeriği
Tekstil teknolojileri alanında faaliyet gösteren iş yerlerinde uygulamalı eğitim
Dersin Ön Koşulu
Öğrencinin "İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği" dersini geçmiş olması ve genel not ortlamasının en az 1.80 olması
Kaynaklar
Koordinatör Öğretmen El Kitabı, Milli Eğitim Bakanlığı, 2019.
Notlar
Adana Meslek Yüksekokulu İşletmede Mesleki Eğitim Yönergesi, 2022
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, derslerde öğrendiği konuların uygulamasını yapar. |
ÖÇ02 | Öğrenci, çalışma hayatına uyum sağlamanın önemini açıklar. |
ÖÇ03 | Öğrenci, teorinin uygulamaya dökülmesini önemini açıklar. |
ÖÇ04 | Öğrenci, mesleği ile ilgili iş süreçlerini uygular. |
ÖÇ05 | Öğrenci, çalışma disiplininin önemini açıklar. |
ÖÇ06 | Öğrenci, iş süreçlerindeki sorunlara çözüm önerileri getirmeyi tanımlar. |
ÖÇ07 | Öğrenci, alanına uygun sektörel araç gereçleri kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretim süreci hakkında genel bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, ön terbiye, terbiye, bitim işlemleri ve makineleri konusunda bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, verimliliğin önemi ve gerekliliğini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, kalite kontrol, proses kontrol ve standardizasyon hakkında bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, terbiye alanında üretim ve kalite kontrol için gerekli hesaplamaları yapabilecek düzeyde matematik bilgisi olduğunu gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, üretim ve kalite kontrol işlemlerini gerçekleştirebilecek düzeyde renk ve kimya bilgisine sahip olduğunu gösterir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenci, tekstil laboratuvarı, deney cihazları, deneyin yapılışı hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, terbiye işlemlerinde kullanılan boyarmadde ve yardımcı maddeleri tanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, tekstil ürünlerinin üretim süreci, kullanımı ve sonrası ile ilişkili insan sağlığı ve çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, terbiye laboratuvarında kumaş veya iplik numunesini boyar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, kalite kontrol ve proses kontrol uygulamalarına katkıda bulunur. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, bir deneyi, kısa bir eğitim sürecinden sonra standarda uygun olarak gerçekleştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenci, kendisine verilen bir görevi teknik ve etik kurallara uygun olarak yerine getirir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, bulunduğu işletmede malzeme stoklarını takip eder. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, işletmede karşılaşacağı mesleki İngilizce terimlerini temel düzeyde anlar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, iş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır. | 4 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, kimyanın temel kavramlarını öğrenir. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, mesleği ile ilgili cebirsel hesaplamaları öğrenir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Oryantasyon eğitimi | İlgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | İş akışları hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmak | İlgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | İş akışlarını öğrenmek | İlgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | İş süreçlerinin temel prensiplerini uygulamaya geçirmek | İlgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | İş süreçlerini uygulamaya koymak | İlgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | İş etiği hakkında bilgi edinmek | İlgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Mesleki bilgisayar programlarını kullanabilmek | İlgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | İşletmede gerçekleştirilen faaliyetlerin gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Bilgisayar destekli tasarım hakkında bilgi sahibi olmak | İlgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | İşle ilgili mevzuatları öğrenmek | İlgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | İlgili mevzuatlara göre iş takibi yapmak | İlgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | İlgili mevzuatlardan ve ticari belgelerden yararlanarak kendisine verilen işleri gerçekleştirebilmek | İlgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Bölümün faaliyetleri ile ilgili problem çözebilme, fikir üretebilme ve öneriler sunabilmek | İlgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Yapılan işle ilgili yenilikçi öneriler sunmak | İlgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Bölüm yetkilileri ve öğrenci ile birlikte işyeri eğitimi ile ilgili yapılan çalışmaları değerlendirmek | İlgili kaynaklardan yararlanma | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşletmede gerçekleştirilen faaliyetlerin gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşletmede gerçekleştirilen faaliyetlerin gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 40 | 560 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 562 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 22,48 | ||
AKTS | 22 AKTS |