SRP239 Topraksız Kültür

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRP239
Ad Topraksız Kültür
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. EBRU KARNEZ


Dersin Amacı

Topraksız tarım şekilleri ve uygulanan tüm kültürel işlemler teorik ve uygulamalı olarak öğretilmektedir

Dersin İçeriği

Topraksız tarım tanımı, topraksız tarıma geçme nedenleri, topraksız tarımın seralarda başlama nedenleri, topraksız tarımın tarihçesi, topraksız tarımın avantaj ve dezavantajları, topraksız tarımda besin eriyikleri, su, makro besin elementleri, kullanılan kimyasal kaynaklar, makro besin element eksiklik ve fazlalık belirtileri, mikro besin elementleri, kullanılan kimyasal kaynaklar, mikro besin element eksiklik ve fazlalık belirtileri, besin eriyiği hazırlanması ile ilgili problemler, besin çözeltilerinde aranan özellikler (pH, toplam tuz konsantrasyonu, sıcaklık, havalandırma), besin çözeltilerinin bitkilere veriliş şekilleri (durgun, fasılalı akış, sürekli akış, püskürtme, damla), besin çözeltisi tankları, hastalık ve zararlı kontrolü,topraksız tarım şekilleri, geçiş kültürleri (saman balyalarında yetiştiricilik, yüzük kültürü), Katı ortam nedir, aranan özellikler, organik ve inorganik ortamlar, katı ortam kültür şekilleri (yatak kültürü, torba-paket ve saksı kültürü), Katı ortam kültür şekilleri (sosis kültürü, kaya yünü kültürü), su kültürleri (durgun su, akan su kültürü), Su kültürleri ( hyponica, aeroponik) anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Öğretim elemanı ders notları

Notlar

Öğretim elemanı ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Topraksız tarımın gelişimi, Topraksız tarımın avantaj ve dezavantajlarını kavrar
ÖÇ02 Topraksız yetiştiricilikte kullanılan bitki besleme elementlerini ve yöntemlerini kavrar
ÖÇ03 Topraksız tarımda kullanılan besin reçetelerini yapar.
ÖÇ04 Topraksız tarım şekillerini kavrar
ÖÇ05 Serada topraksız tarım uygulaması yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dünyada ve Türkiye'de seracılığın durumunu öğrenir 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Seracılıkta kullanılan örtü malzemeleri, yapı tekniklerini öğrenir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkiye ve dünya için küresel ısınmanın etkilerini ve önemini, iklim değişikliğinin tarıma etkisini, örtüaltı iklimlendirme koşullarını öğrenir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik ve uygulamalı olarak örtüaltı ve açıkta bitki (yazlık ve kışlık) yetiştiriciliğini öğrenir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Süs bitkisi üretimini ve hasadını teorik ve uygulamalı olarak öğrenir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkisel üretim tekniklerini öğrenir ve bu teknikleri kullanarak bitki yetiştiriciliği yapar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal mekanizasyonun bitki yetiştiriciliğindeki önemi ve kullanılan aletleri öğrenir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkiler hakkında web üzerinden (Google akademik, pubmed vb.) kaynak tarayabilir, raporlama ve sunum yapabilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sebze ve süs bitkilerinde bulunan hastalık, zararlı ve yabancı otları tanır, bitki koruma yöntemlerini öğrenir.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Saha çalışmalarında kullandığı parametrelere ait verilerin bilgisayar ortamına girişini yapar.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Serada yetiştirilen bitkilerin biyolojileri ve sistematiği hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel ekolojik kavramları öğrenir, tarımın ekolojiye olan etkilerini öğrenir.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal faaliyetlerin çevreye olan etkisini öğrenir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoiklimsel değişkenlerin tarımsal faaliyetler üzerine olan etkilerini öğrenir.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üniversite kampüsünde alanı ile ilgili katılabileceği etkinlikler hakkında bilgi edinir.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Staj yapacağı kurumlar ve söz konusu kurumlara yapılacak başvurular hakkında bilgi edinir
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkilerde geçen metabolik faaliyetler hakkında bilgi sahibi olur. 2
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkisel üretimde bitki fizyolojisinin önemi hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak Özellikleri (Katyonların adsorpsiyonu – Anyonların adsorpsiyonu – Toprak Asitliği, toprağın organik maddesi, toprak yapısı, toprak suyu, toprak rengi) ve toprak Oluşu (Ayrışma ve Parçalanma – Bünye (Tekstür) – Kil Mineralleri) hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak horizonları, ana materyal nedir öğrenir, toprak bilimince elde edilen verilerin önemini kavrar.
PÖÇ21 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım ekonomisinin tanımı ve kapsamı ile Türkiye ekonomisinde tarım sektörünün yeri ve önemini kavrar.
PÖÇ22 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki beslemede kullanılan gübreleri ve bunların önemini öğrenir. 4
PÖÇ23 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki büyümesi için gerekli olan mikro ve makro besin elementleri ile bu elementlerin bitkilerdeki işlevlerini öğrenir. 4
PÖÇ24 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki besin elementlerinin bitkiler için gerekli olan miktarlarını ve bitkisel üretimde doğru ve dengeli beslenmenin bitki için önemini öğrenir.
PÖÇ25 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Topraksız kültür ortamlarını öğrenir ve topraksız tarımda yetiştiricilik yapar. 5
PÖÇ26 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Depolamanın önemini ve hasatı yapılan ürünlerin depolanmasındaki gerekli şartları/koşulları öğrenir.
PÖÇ27 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sertifikalı tohum, hibrit tohum v.s. kavramlarını, tohumculukta dikkat edilmesi gereken hususları öğrenir.
PÖÇ28 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Organik tarımın temel kavramlarını ve bu yöntemle sebze yetiştiriciğini öğrenir.
PÖÇ29 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal faaliyetlerde iş sağlığı ve güvenliğinin önemini ve alınacak tedbirleri öğrenir.
PÖÇ30 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi hakkında genel bilgi sahibi olur.
PÖÇ31 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve dilin önemi, dillerin doğuşu, yayılışı ve yapı bakımından dilleri öğrenir.
PÖÇ32 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce zaman cümleleri, yardımcı fiilleri, edatları öğrenir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Topraksız tarım tanımı, topraksız tarıma geçme nedenleri, topraksız tarımın seralarda başlama nedenleri İlgili notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Topraksız tarımın tarihçesi, topraksız tarımın avantaj ve dezavantajları İlgili notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
3 Topraksız tarımda besin eriyikleri, su, makro besin elementleri, kullanılan kimyasal kaynaklar İlgili notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
4 Makro besin element eksiklik ve fazlalık belirtileri, mikro besin elementleri, kullanılan kimyasal kaynaklar İlgili notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma
5 Mikro besin element eksiklik ve fazlalık belirtileri, besin eriyiği hazırlanması ile ilgili problemler İlgili notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma
6 Besin eriyiklerinde aranan özellikler (pH, toplam tuz konsantrasyonu, sıcaklık, havalandırma) Sera çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma
7 Besin eriyiklerinin hazırlanmasında yapılan hesaplamalar Gübre hesabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Besin eriyiklerinin bitkilere veriliş şekilleri Sera çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Besin eriyiği tankları, hastalık ve zararlı kontrolü Sera çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Topraksız tarım şekilleri, geçiş kültürleri (saman balyalarında yetişticilik, yüzük kültürü) Sera çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
12 Katı ortam nedir, aranan özellikler İlgili notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma
13 Organik ve inorganik ortamlarlar nelerdir İlgili notların okunması, genel tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma
14 Katı ort. kült. şekilleri (sosis kültürü, kayayünü kültürü), su kültürleri (durgun su, akan su kültürü) İlgili notların okunması, genel tekrar, sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma
15 Su kültürleri ( hyponica, aeroponik) İlgili notların okunması, genel tekrar, sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS