Genel Bilgi
Kod | TBP426 |
Ad | Bilimsel Eser Sunum Teknikleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TACETTİN YAĞBASANLAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. TACETTİN YAĞBASANLAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FARUK TOKLU (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilimsel ve teknik bilgiler hazırlamak ve etkili şekilde sunar, belge ve sunulara biçim verir.
Dersin İçeriği
Bilim ve araştırmanın tanımlanması, literatür tarama, sözlü sunum hazırlama, poster hazırlama,
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Day, R.A.. 2004. Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır. (Çev. G. Altay). Tübitak Yayınları.
Notlar
Cebeci, S., 2018. Bilimsel araştırma ve yazma teknikleri . Alfa Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel sunu çeşitlerini ve özelliklerini öğrenir. |
ÖÇ02 | Bilimsel sunu hazırlama aşamalarını kavrar |
ÖÇ03 | Bilimsel sunudaki görsel özellikler hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ04 | Powerpoint sunusu hazırlamayı öğrenir |
ÖÇ05 | Bilimsel sunumun yapılması sırasında dikkat edeceği hususları öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilim ve araştırma nedir | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bilimsel iletişim yolları | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Literatür tarama, arama motorlarının kullanılması, Çukurova Üniversitesi Merkez Kütüphanesinden faydalanma | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sözlü sunum hazırlama | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Poster sunum hazırlama | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Mezuniyet tezi nasıl yazılır | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Makale yazımında başlık, anahtar kelime ve özet | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Makalede materyal ve yöntem bölümü nasıl yazılır | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Makalede sonuçlar bölümü nasıl yazılır | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Makalede tartışma bölümü nasıl yazılır | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kaynaklar listesi nasıl yazılır | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Öğrencilerin uygulamalı sunu yapması | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Öğrencilerin uygulamalı sunu yapması (2) | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Öğrencilerin uygulamalı sunu yapması (3) | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm notlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları (2) | Tüm notlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |