MAT105 Matematik I

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MAT105
Ad Matematik I
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Mühendis YUSUF POLAT


Dersin Amacı

Bu ders ile öğrenci; mesleği için gerekli olan matematik bilgi ve becerilerini işine uygulayabilme yeterliği kazandırılacaktır.

Dersin İçeriği

Cebir kavramı, Polinom kavramı ve polinomlarla işlemler,Oran ve orantı kavramları ve uygulamaları, Denklem kavramı, Eşitsizlik kavramı,Toplam sembolü, çarpım sembolü, Dizi, sonlu dizi ve sabit dizi, dizilerin eşitliği, Sayı dizilerinde dört işlemler ,Aritmetik dizi, geometrik dizi, sonsuz geometrik dizi,Geometrik cisimler, Koordinat sistemleri, Konikler ,Temel trigonometri,Trigonometrik fonksiyonlar,Fonksiyonlarda temel işlemler, Fonksiyon çeşitleri ,Parabol ve grafiği.

Dersin Ön Koşulu

Matematik temel işlemleri yapabilmesi gerekir

Kaynaklar

Adana Meslek Yüksekokulu Matematik 1 Ders Notları,L.SANGÜN,A.EKİCİBİL, Akdeniz, F. ,Dönmez, D. Temizyürek, A. ve Ark. 2003. Temel Matematik. Nobel kitabevi. Adana

Notlar

Konu ile ilgili diğer matematik kitaplarından yararlanılabilir.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mesleğinde cebirsel uygulamalar yapar
ÖÇ02 Mesleğinde denklemler ve eşitsizlikler ile ilgili uygulamalar yapar
ÖÇ03 Mesleğinde diziler ile ilgili uygulamalar yapar
ÖÇ04 Mesleğinde geometri ile ilgili uygulamalar yapar
ÖÇ05 Mesleğinde trigonometri ile ilgili uygulamalar yapar
ÖÇ06 Doğru orantı ve ters orantı porblemlerini çözebilecektir.
ÖÇ07 Fonksiyon çözümleri ile ilgili temel bilgilere sahip olacaktır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci algılama, analiz etme ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere temel aygıtları tasarlama kabiliyeti gelişir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri teknikerlikte karşılaşılacak sorunların çözümleri için beraber kullanabilme kabiliyeti gelişir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknikerlik problemlerini tespit, tanımlama, çözme ve uygun pratik yöntemler ile birlikte simülasyon ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama kabiliyeti gelişir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili konularında yeterli altyapıya sahip olunur. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknikerlik uygulamaları için gerekli olan modern araç ve gereçleri seçme ve kullanma; bilişim teknolojilerinden etkin yararlanma kabiliyeti gelişir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel uygulama devresi tasarlama ve gerçekleme, devre üzerinde sorun çözme, sonuçları analiz etme ve yorumlama kabiliyeti gelişir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni gelişir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme ile çeşitli bilgi kaynaklarını kullanabilme kabiliyeti gelişir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı orta düzeyde anlama bilgisi gelişir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilinci gelişir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilgisayar becerileri, bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kuramsal bilgiyi oluşturma becerisine sahip olma kabiliyeti gelişir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalı eğitim ile öğrendiklerini, iş hayatında kullanabilir 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sayılar ve İşlemler Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Üslü Sayılar Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Köklü Sayılar Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Oran-Orantı Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Polinomlar Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Fonksiyonlar Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Birinci Dereceden Denklemler Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Yok Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İkinci Dereceden Denklemler Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Trigonometri Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Logaritma Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Eşitsizlikler Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Mutlak Değer Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Kümeler Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Modüler Aritmetik Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yok Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yok


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS