Genel Bilgi
Kod | ELT205 |
Ad | Mikrodenetleyiciler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MAHİR CAN KAÇAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MAHİR CAN KAÇAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilerin mikrodenetleyici seçebilmesi, algoritma ve akış diyagramı tasarlayabilmesi, mikrodenetleyici için program yazabilmesi, mikrodenetleticiye program yükleyebilmesi ve temel uygulamalar yapmabilmesi amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
Mikrodenetleyici Mimarisi Ve Donanımı,Mikrodenetleyiciye program yükleme ,Algoritma, akış diyagramları, mikrodenetleyici hafızası, kaydediciler, mikrodenetleyici programlama komutları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Mahir Can KAÇAR Ders notu
Notlar
Mikrodenetleyiciler Hasan Hakan Genç 1. Baskı, Ocak 2020
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikrodenetleyici mimarisini ve donanımları tanır |
ÖÇ02 | Algoritma ve akış diyagramı tasarlar |
ÖÇ03 | Mikrodenetleyici için program yazar |
ÖÇ04 | Temel mikrodenetleyici programlarını yazar |
ÖÇ05 | Öğrendiği komutlar ile çevresel sorunların çözümüne ilişkin program yazar. |
ÖÇ06 | Hata kodlarını analiz eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci algılama, analiz etme ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere temel aygıtları tasarlama kabiliyeti gelişir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri teknikerlikte karşılaşılacak sorunların çözümleri için beraber kullanabilme kabiliyeti gelişir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknikerlik problemlerini tespit, tanımlama, çözme ve uygun pratik yöntemler ile birlikte simülasyon ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama kabiliyeti gelişir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili konularında yeterli altyapıya sahip olunur. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknikerlik uygulamaları için gerekli olan modern araç ve gereçleri seçme ve kullanma; bilişim teknolojilerinden etkin yararlanma kabiliyeti gelişir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel uygulama devresi tasarlama ve gerçekleme, devre üzerinde sorun çözme, sonuçları analiz etme ve yorumlama kabiliyeti gelişir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni gelişir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme ile çeşitli bilgi kaynaklarını kullanabilme kabiliyeti gelişir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı orta düzeyde anlama bilgisi gelişir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci gelişir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilgisayar becerileri, bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kuramsal bilgiyi oluşturma becerisine sahip olma kabiliyeti gelişir. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalı eğitim ile öğrendiklerini, iş hayatında kullanabilir | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikrodenetleyici Mimarisi Ve Donanımı | Kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
2 | Mikrodenetleyici Mimarisi Ve Donanımı | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
3 | Mikrodenetleyiciye program yükleme | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
4 | Algoritma Tasarlamak | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
5 | Akış diyagramları | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
6 | Mikrodenetleyici hafızası ve kaydediciler | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
7 | Mikrodenetleyici hafızası ve kaydediciler | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav Haftası | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mikrodenetleyici program komutları | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
10 | Mikrodenetleyici program komutları | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
11 | Temel giriş çıkış programları | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
12 | Program derleme ve hata denetimi | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
13 | Mikrodenetleyici ile buton ve led uygulamaları | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
14 | Mikrodenetleyici ile 7 segment display uygulamaları Mikrodenetleyici ile tuş takımı uygulamaları | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
15 | Mikrodenetleyici ile LCD uygulamaları | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
16 | Dönem Sonu Sınavı | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Dönem Sonu Sınavı | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |