Genel Bilgi
Kod | ELT207 |
Ad | Elektronik-II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MAHİR CAN KAÇAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MAHİR CAN KAÇAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilerin, küçük işaret ve büyük işaret kuvvetlendiricilerinin çalışmasını kavraması, devre çözüm yöntem ve teoremlerini uygulayabilmesi ve frekans karakteristiğini çizebilmesi, işlemsel yükselteçler ve uygulama devrelerinin kavranması, aktif filtre devrelerini tanıyıp çalışma ilkelerini kavrayabilmesi ve kullanabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Transistör ve fet elemanları, küçük işaret, büyük işaret, işlemsel yükselteçler, Aktif filtre devreleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu - Mahir Can KAÇAR
Notlar
Doç. Dr. Hüseyin Demirel - Elektronik -2- Birsen yayınevi - 2017
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Küçük işaret kuvvetlendiricilerini tanır, elektriksel özelliklerini tanımlar |
ÖÇ02 | Büyük işaret kuvvetlendiricilerini tanır ve elektriksel özelliklerini açıklar. |
ÖÇ03 | İşlemsel yükselteçleri tanır, elektriksel özelliklerini kavrar ve analiz ilkelerini uygular |
ÖÇ04 | Temel işlemsel yükselteç devrelerinin çalışmasını tanımlar |
ÖÇ05 | Aktif filtre devrelerini açıklar ve elektriksel özelliklerini gösterir. |
ÖÇ06 | işlemsel yükselteç uygulamalarını yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci algılama, analiz etme ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere temel aygıtları tasarlama kabiliyeti gelişir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri teknikerlikte karşılaşılacak sorunların çözümleri için beraber kullanabilme kabiliyeti gelişir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknikerlik problemlerini tespit, tanımlama, çözme ve uygun pratik yöntemler ile birlikte simülasyon ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama kabiliyeti gelişir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili konularında yeterli altyapıya sahip olunur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknikerlik uygulamaları için gerekli olan modern araç ve gereçleri seçme ve kullanma; bilişim teknolojilerinden etkin yararlanma kabiliyeti gelişir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel uygulama devresi tasarlama ve gerçekleme, devre üzerinde sorun çözme, sonuçları analiz etme ve yorumlama kabiliyeti gelişir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni gelişir. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme ile çeşitli bilgi kaynaklarını kullanabilme kabiliyeti gelişir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı orta düzeyde anlama bilgisi gelişir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci gelişir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilgisayar becerileri, bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kuramsal bilgiyi oluşturma becerisine sahip olma kabiliyeti gelişir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalı eğitim ile öğrendiklerini, iş hayatında kullanabilir | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Transistorlü yükselteç devreleri | Anlatım,Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
2 | Fetli yükselteç devreleri | Anlatım,Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
3 | Yükselteçlerin frekans analizi Bode diyagramı | Anlatım,Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
4 | Çok katlı kuvvetlendiriciler | Anlatım,Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
5 | Akortlu kuvvetlendiriciler | Anlatım,Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
6 | Fark yükselteçleri | Anlatım,Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
7 | İşlemsel yükselteçlerin polarması | Anlatım,Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İşlemsel yükselteçlerin karakteristik analizi | Anlatım,Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
10 | İşlemsel yükselteçler | Anlatım,Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
11 | İşlemsel yükselteçli uygulama devreleri | Anlatım,Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
12 | Geri besleme | Anlatım,Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
13 | Aktif filtreler | Anlatım,Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
14 | Multivibratörler ve dalga şekillendiriciler | Anlatım,Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
15 | Laboratuvar uygulamalı sınavı ve deney raporları değerlendirilmesi | Anlatım,Uygulama- | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatım,Uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatım,Uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |