Genel Bilgi
Kod | STJ206 |
Ad | Staj Değerlendirme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Staj |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. AHMET KARAKUŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MAHİR CAN KAÇAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin üniversitede öğrendiği teorik ağırlıklı bilgileri gerçek iş ortamında uygulayarak daha kalifiye bir şekilde mezun olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Öğrenim gördüğü program ile ilgili bir işyerinde mesleki uygulama yapar. Staj yaparken günlük rapor tutar ve staj defterine kaydeder. Mesleki uygulamaların örneklerini staj raporuna ekler.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Adana Meslek Yüksek Okulu Staj Yönergesi
Notlar
Adana Meslek Yüksekokulu, https://adanamyo.cu.edu.tr/cu/%C3%96%C4%9Frenci%20%C4%B0%C5%9Fleri/staj
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Staj yaptıkları kurumda, tasarım, çizim ve yeni ürünler ortaya koyma ile ilgili yaptıkları uygular. |
ÖÇ02 | İş ortamında karşılaşılan problemleri yerinde görür. |
ÖÇ03 | Kendi bilgi ve becerilerini iş sahasında uygular. |
ÖÇ04 | İş disiplini edinir. |
ÖÇ05 | İş hayatı ve iş eğitiminin gereksinimlerini öğrenir. |
ÖÇ06 | Mezun olduktan sonra çalışabileceği iş imkanlarını tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci algılama, analiz etme ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere temel aygıtları tasarlama kabiliyeti gelişir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri teknikerlikte karşılaşılacak sorunların çözümleri için beraber kullanabilme kabiliyeti gelişir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknikerlik problemlerini tespit, tanımlama, çözme ve uygun pratik yöntemler ile birlikte simülasyon ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama kabiliyeti gelişir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili konularında yeterli altyapıya sahip olunur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknikerlik uygulamaları için gerekli olan modern araç ve gereçleri seçme ve kullanma; bilişim teknolojilerinden etkin yararlanma kabiliyeti gelişir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel uygulama devresi tasarlama ve gerçekleme, devre üzerinde sorun çözme, sonuçları analiz etme ve yorumlama kabiliyeti gelişir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni gelişir. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme ile çeşitli bilgi kaynaklarını kullanabilme kabiliyeti gelişir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı orta düzeyde anlama bilgisi gelişir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci gelişir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilgisayar becerileri, bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kuramsal bilgiyi oluşturma becerisine sahip olma kabiliyeti gelişir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalı eğitim ile öğrendiklerini, iş hayatında kullanabilir | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Staj yaptıkları kurumda tamir bakım onarım ve tasarım-1 | İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
2 | Staj yaptıkları kurumda tamir bakım onarım ve tasarım-2 | İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
3 | Staj yaptıkları kurumda elektronik tamir bakım onarım ve tasarım alanlarıyla ilgili yaptıkları uygulamalar-1 | İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
4 | Staj yaptıkları kurumda elektronik tamir bakım onarım ve tasarım alanlarıyla ilgili yaptıkları uygulamalar-2 | İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
5 | Staj yaptıkları kurumda gözlem-1 | İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
6 | Staj yaptıkları kurumda gözlem-2 | İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
7 | Staj yaptıkları kurumda teknik gezi-1 | İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Staj yaptıkları kurumda teknik gezi-2 | İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
10 | Staj yaptıkları kurumda uygulama-1 | İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
11 | Staj yaptıkları kurumda uygulama-2 | İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
12 | Staj yaptıkları kurumda eğitim-1 | İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
13 | Staj yaptıkları kurumda eğitim-2 | İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
14 | Staj yaptıkları kurumda değerlendirme-1 | İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
15 | Staj yaptıkları kurumda değerlendirme-2 | İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 208 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,32 | ||
AKTS | 8 AKTS |