UAI102 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UAI102
Ad Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SİBEL GÜNERİ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. SİBEL GÜNERİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Temelde Modern Türkiyenin doğuşu ve gelişiminin öğretilmesini esas alan dersin amacı: Atatürkçü Düşünce Sistemi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında ve Türkiye ile Atatürkçü Düşünce Sisteminin uygulamalarına yönelik tehditler konusunda doğru bilgiler vermek; Türk gençliğini ülkesi, milleti ve devletiyle bölünmez bir bütünlük içinde Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmek, güçlendirmek ve milli hedefler etrafında birleştirmek; akılcı, çağdaş, onurlu, çalışkan, yurt ve millet sevgisiyle dolu, hoşgörü ve insancıl fikirlerden oluşan bir kişiliğe sahip bireyler yetiştirmektir.

Dersin İçeriği

Cumhuriyetin ilanı ve siyasal sosyal kültürel inkılaplar ekonomik atılımlar Lozan Barış Antlaşmasının çözüme ulaştıramadığı sorunlar ve bunların sonuçlandırılması Yeni düzene karşı hareketler Çok partili hayat denemeleri ve sonuçları Atatürk dönemi Türk Dış Polikası İnönü dönemi ve İkinci Dünya Savaşı yılları Türkiyenin çok partili hayata geçişi Demokrat Parti dönemi ve sonrası Atatürkçülük ve Atatürk İlkeleri

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders notu .Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi 1/1 1/2 cilt YÖK yayınları (komisyon )1/1,1/2 cilt Ankara

Notlar

Atatürk'ün Söylev ve demeçleri Mustafa Kemal Atatürk ;Nutuk Türk Siyasi Tarihi;Fahir Armaoğlu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkiye'nin yakın tarihini bilir.
ÖÇ02 Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş felsefesi ve temel ilkeleri açıklar.
ÖÇ03 Yirminci yüzyılda yaşanan siyasi, kültürel ve sosyo-ekonomik konulardaki önemli tarihsel, gelişmelerin günümüzü olan etkililerini açıklar.
ÖÇ04 Türkiye'de demokrasinin gelişimi hakkında gerekli birikime sahip olur.
ÖÇ05 Günümüz Türkiye'sinin uluslararası sorunlarını ve bu sorunların kaynaklarını açıklar.
ÖÇ06 Tarihsel süreçte, Türkiyenin geçmiş ve bugünü arasındaki degişim ve gelişimini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanında deneyleri tasarlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türk İnkılabının Stratejisi Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Siyasal Alanda İnkılaplar Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Hukuk Alanında İnkılaplar Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Eğitim ve Kültür Alanında İnkılaplar Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Ekonomik Alanda İnkılaplar Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sosyal ve Sağlık Alanında İnkılaplar Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası I (1923 1930) Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası II Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Atatürk ilkeleri I Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Atatürk İlkeleri II Laiklik, Devletçilik, İnkılapçılık Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Atatürk Sonrası Türkiye'nin İç ve Dış Politikası (1938-1960) Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Atatürk Sonrası Türkiye'nin İç ve Dış Politikası (1960-2000) Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Türkiye'nin Jeopolitik durumu Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları önerilen kaynaklardan konulara hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları önerilen kaynaklardan konulara hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.11.2022 04:01