Genel Bilgi
Kod | FZK106 |
Ad | Analiz II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. NERGİZ POYRAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. DİLEK KAHYALAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı fizikçiler için gerekli temel matematiği öğrencilere kavratmaktır
Dersin İçeriği
Belirli ve Belirsiz Integraller, Integralin Uygulamaları, Diziler, Cok Katlı Integraller
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Analize Giriş Cilt 2 Fikri Akdeniz, Yusuf ÜNLÜ, Doğan DÖNMEZ
Notlar
D. Brannan, A First Course in Mathematical Analysis
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dizi ve Serileri kavrar |
ÖÇ02 | Dizi ve serilerin uygulamalarını yapar. |
ÖÇ03 | Çok değişkenli fonksiyonlarda limit ve süreklilik işlemlerini yapar. |
ÖÇ04 | Belirsiz integrallerin özelliklerinikavrar. |
ÖÇ05 | Belirli İntegrallerin özelliklerini kavrar. |
ÖÇ06 | Belirli İntegralleri alan ve hacim hesaplamalarında kullanır |
ÖÇ07 | Belirli İntegralleri moment ve ağırlık merkezi hesaplamalarında kullanır |
ÖÇ08 | Çeşitli fonksiyonların integrallerini alır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında deneyleri tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Diziler, Dizilerin Limitlerini Hesaplama Teoremleri | Kitapta ilgili bölüm okunsun. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Seriler, Sonsuz Seriler, Serilerin Yakınsaklığı, Oran ve Kök Testleri | Kitapta ilgili bölüm okunsun. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Kuvvet Serileri, Taylor ve Maclaurin Serileri, Binom Teoremi, Kuvvet Serilerinin Uygulamaları | Kitapta ilgili bölüm okunsun. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Belirli İntegralin Tanımı ve Özellikleri, Analizin Temel Teoremi | Kitapta ilgili bölüm okunsun. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Belirsiz İntegraller ve Dönüşüm Kuralı | Kitapta ilgili bölüm okunsun. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Belirli İntegrallerin Uygulamaları, Hacim Hesapları ve Bir Eksen Etrafında Döndürme I | Kitapta ilgili bölüm okunsun. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Belirli İntegrallerin Uygulamaları, Hacim Hesapları ve Bir Eksen Etrafında Döndürme II | Kitapta ilgili bölüm okunsun. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava yönelik çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Düzlem Eğrilerin Uzunlukları, Dönel Yüzey Alanları ve Papus Teoremleri | Kitapta ilgili bölüm okunsun. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Momentler ve Ağırlık Merkezleri | Kitapta ilgili bölüm okunsun. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Integrasyon Teknikleri, Kısmi İntegrasyon, Rasyonel Fonksiyonların Integrasyonu | Kitapta ilgili bölüm okunsun. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Trigonometrik Dönüşümler ve Trigonometrik İntegraller | Kitapta ilgili bölüm okunsun. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Çok Değişkenli Fonksiyonlar, Yüksek Boyutlarda Limit ve Süreklilik | Kitapta ilgili bölüm okunsun. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | İki Katlı İntegraller | Kitapta ilgili bölüm okunsun. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Üç Katlı İntegraller | Kitapta ilgili bölüm okunsun. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 166 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,64 | ||
AKTS | 7 AKTS |