Genel Bilgi
Kod | FZK104 |
Ad | Fizik Lab II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EDA EŞKUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. EDA EŞKUT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Elektrik ve Manyetizma kuramlarını deneyler yardımıyla öğretmektir
Dersin İçeriği
Basit elektrik ve manyetizma deneyleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Deney föyünü dersten önce okumak
Kaynaklar
Elektrik ve Manyetizma Laboratuvarı Deney Föyü-2020
Notlar
Fen Bilimciler ve Mühendisler için fizik-Giancoli
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektrik ve Manyetizma kavramlarını tanımlar |
ÖÇ02 | Elektrik devresinin nasıl tasarlandığını öğrenir |
ÖÇ03 | Elektrik ve manyetizma arasındaki farkı açıklar |
ÖÇ04 | Doğru akım ve alternatif akım dalgalarını öğrenir |
ÖÇ05 | Kapasitörlerin dolması ve boşalması arasındaki farkı açıklar |
ÖÇ06 | Wheatstone köprüsü konusunda bilgi sahibi olur |
ÖÇ07 | Faraday İndüksiyon Yasası ve Transformatörleri yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında deneyleri tasarlar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Grupların oluşturulması ve dersin işlenişi hakkında bilgilendirme yapılması | İlgili konuya hazırlık yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Van De Graff Jeneratörü ve Yük Kavramı | İlgili konuya hazırlık yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
3 | AC ve DC Dalgalarının Osiloskop Yardımıyla İncelenmesi | İlgili konuya hazırlık yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
4 | Eş Potansiyel Eğrileri | İlgili konuya hazırlık yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
5 | Dirençlerin Okunması ve Ohm Yasası | İlgili konuya hazırlık yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
6 | Dirençlerin Seri ve Paralel Bağlanması | İlgili konuya hazırlık yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
7 | Kondansatörlerin Şarj ve Deşarj Edilmesi | İlgili konuya hazırlık yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Wheatstone Köprüsü | İlgili konuya hazırlık yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
10 | Akım Terazisi | İlgili konuya hazırlık yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
11 | Faraday İndüksiyon Yasası ve Transformatörler-1 | İlgili konuya hazırlık yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
12 | Faraday İndüksiyon Yasası ve Transformatörler-2 devam | İlgili konuya hazırlık yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
13 | Telafi Deneyleri | İlgili konuya hazırlık yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
14 | Telafi Deneyleri-2 devam | İlgili konuya hazırlık yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
15 | Telafi Deneyleri-3 devam | İlgili konuya hazırlık yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 52 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,08 | ||
AKTS | 2 AKTS |