Genel Bilgi
Kod | FZK207 |
Ad | Bilgisayar Programlama Dili I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. METİN ÖZDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. METİN ÖZDEMİR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
temel programlama kurallarını , mantığını uygulamalarının öğretilmesi
Dersin İçeriği
temel programlama bilgileri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Herhangi bir Fortran IV veya Fortran 77 kitabı
Notlar
Ders saatlerinde bilgisayarda yazdırılacak, derlenecek ve çalıştırılacak programlar kaydedilmeli ve saklanmalı. Teams'e konulacak ödevler, örnek çözümler, ödev çözümleri ve ek notlar takip edilmeli.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgisayar dillerinin kısa bir tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Bir problemi çözümü için iş akış şeması hazırlar. |
ÖÇ03 | Bir bilgisayar programlama dilinde farklı değişkenleri nasıl tanımlayacağını bilir. |
ÖÇ04 | Bir bilgisayar programlama dilinde girdi/çıktı komutlarını bilir. |
ÖÇ05 | Bir bilgisayar programlama dilinde karar verme komutlarını bilir. |
ÖÇ06 | Bir programlama dilinde döngü komutlarını, şartlı işlem yapma komutlarını bilir. |
ÖÇ07 | Bir programlama dilinde fonksiyonları ve alt programları bilir. |
ÖÇ08 | Bir programlama dilinde fonksiyonların, alt programların olduğu bir problemi çözen bir bilgisayar programı yazar, derler, hataları bulur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında deneyleri tasarlar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel Programlama | İlgili konuya çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Sabitler, değişkenler, veri tipleri ve özellikleri | İlgili konuya çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Aritmetik ve mantık operatörleri, kullanım örnekleri | İlgili konuya çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Temel giriş çıkış fonksiyonları, başlık dosyaları | İlgili konuya çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Program kontrol komutları, if, if-else, switch-case, goto komutlarının kullanımı ve örnek çözümleri. | İlgili konuya çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Program kontrol komutları, for, while, do-while döngüleri | İlgili konuya çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | İç içe döngüler ve özellikleri, örnek çözümleri | İlgili konuya çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Do döngüsü ile serilerin hesaplanması, örnek çözümleri | İlgili konuya çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Basit bir program yazım kuralları, değişkene sabitlerin atanması, basit hesaplamalar | İlgili konuya çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | İndisli değişkenler ve özellikleri, dimension komutu | İlgili konuya çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | İndisli değişkenler ile ilgili örnek çözümleri, sayı ve karakter dizileri. | İlgili konuya çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Fonksiyonlar, ana programa değer aktarmayan ve değer aktaran fonksiyonlar. | İlgili konuya çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Kendi kendini çağıran fonksiyonlar. harici fonksiyonlar, main fonksiyonuna değer aktarılması. | İlgili konuya çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Bütün öğrenilenlerin kullanılması ile programların yazılıp derlenmesi. | İlgili konuya çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |