FZK211 Bilim Tarihi

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FZK211
Ad Bilim Tarihi
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CEBRAİL GÜMÜŞ


Dersin Amacı

Bilim Tarihi dersinin temel amacı öğrencilere bilimsel gelişmelerin sadece kronolojisini vermek yerine, bugün bilim diye adlandırılan kavramın hangi tarihsel, sosyal, ekonomik vs. faktörlerin etkileşimi sonucu ortaya çıktığını ve bilimin toplumu nasıl etkilediğini anlatmaktır.

Dersin İçeriği

Bilim, bilim yöntemi, bilimsel gelişmeler ve yaklaşımların tarihsel bir süreç içinde, olaylar, insanlar ve toplumlarla birlikte değerlendirmesini içerir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Bilim ve Teknoloji Tarihi-Mehmet Doğan

Notlar

Bilim ve Teknoloji Tarihi-Mehmet Doğan


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimin aşamaları hakkında tartışmalara katılır.
ÖÇ02 Bir ülkenin bilimi ile ilgili genel bir değerlendirme yapar.
ÖÇ03 Teknolojinin bugünkü düzeye ulaşmasının bilimdeki gelişmenin bir ürünü olduğu bilincini kazanır
ÖÇ04 Dünya bilim gelişimini çağlar boyunca yorumlar
ÖÇ05 Bilimden teknolojiye geçişi açıklar
ÖÇ06 Alanlarında dünya ve Türk bilim insanlarını tanır.
ÖÇ07 Türkiyenin bilim ve teknoloji politikalarını açıklar
ÖÇ08 Bilim alanlarındaki değişimi kavrar.
ÖÇ09 Bilim, teknoloji ve toplum ilişkisinin etkilerini açıklar
ÖÇ10 Bazı bilim alanlarındaki gelişimi insan yaşamına etkileri bağlamında yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanında deneyleri tasarlar. 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 4
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur 1
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilim nedir. Bilim tarihinin konusu ve kapsamı. Kitapla ilgili bölüm çalışılsın Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Eskiçağda bilim Kitapla ilgili bölüm çalışılsın Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Mısır ve Mezopotamyada bilim Kitapla ilgili bölüm çalışılsın Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Çinde Bilim Kitapla ilgili bölüm çalışılsın Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Hindistanda Bilim Kitapla ilgili bölüm çalışılsın Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Eski Yunanda Bilim Kitapla ilgili bölüm çalışılsın Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Romalılar Döneminde Bilim Kitapla ilgili bölüm çalışılsın Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ortaçağda Bilim Kitapla ilgili bölüm çalışılsın Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Ortaçağ İslam Dünyasında Bilim Kitapla ilgili bölüm çalışılsın Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Yeniçağda Bilim Kitapla ilgili bölüm çalışılsın Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Yakınçağda Bilim Kitapla ilgili bölüm çalışılsın Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 20. Yüzyılda Bilim Kitapla ilgili bölüm çalışılsın Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Cumhuriyet döneminde Bilim Kitapla ilgili bölüm çalışılsın Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Modern Bilim Kitapla ilgili bölüm çalışılsın Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS