Genel Bilgi
Kod | FZK202 |
Ad | Fizik İçin Matematik II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYSEL KAYIŞ TOPAKSU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AYSEL KAYIŞ TOPAKSU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Fizik biliminde üst düzeyde matematik kullanımını gerektiren dersler arasında bir köprü kurmak.
Dersin İçeriği
Karmaşık sayılar, karmaşık sayılarla işlemler ve kurallar; karmaşık sayıların kutupsal gösterimi, De Moivre formülü, Euler formülü, karmaşık düzlemde bölgeler; karmaşık sayıların temel Fonksiyonları; karmaşık değişkenli fonksiyonların tasviri (haritalama); Analitik Fonksiyonlar: Türev,limit ve süreklilik kavramları, Cauchy-Riemann denklemleri, Harmonik fonksiyonlar; karmaşık düzlemde integraller ve seriler; Cauchy Teoremi, analitik fonksiyonların seri açılımı:Taylor ve Laurent serileri; Rezidü teoremi, Rezidü teoremi yardımıyla reel integral çözümü.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Fizikte ve Mühendislikte Matematiksel Yöntemler, Bekir Karaoğlu
Notlar
Complex Variables, Murray Spiegel, Seymour Lipschutz, John J. Schiller, Dennis Spellman
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kompleks sayıları tanımlar. |
ÖÇ02 | Kompleks düzlemde bölgeleri tanımlar. |
ÖÇ03 | Analitik fonksiyonu tanımlar. |
ÖÇ04 | Harmonik eşleniği hesaplar. |
ÖÇ05 | Kompleks integral alır. |
ÖÇ06 | Reel integralleri rezidü yöntemiyle çözer. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında deneyleri tasarlar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Karmaşık sayılar, karmaşık sayılarla işlemler ve kurallar | Kitapta ilgili bölüm okunsun. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Karmaşık sayıların kutupsal gösterimi. | Kitapta ilgili bölüm okunsun. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
3 | De Moivre formülü, Euler formülü. | Kitapta ilgili bölüm okunsun. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
4 | Karmaşık düzlemde bölgeler, karmaşık sayıların temel Fonksiyonları, karmaşık değişkenli fonksiyonların tasviri. | Kitapta ilgili bölüm okunsun. | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
5 | Analitik Fonksiyonlar: Türev,limit ve süreklilik kavramları. | Kitapta ilgili bölüm okunsun. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
6 | Cauchy-Riemann denklemleri, Harmonik fonksiyonlar | Kitapta ilgili bölüm okunsun. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
7 | Karmaşık Düzlemde İntegraller ve Seriler | Kitapta ilgili bölüm okunsun. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
8 | Ara Sınav | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Cauchy Teoremi. | Kitapta ilgili bölüm okunsun. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
10 | İntegral hesabı temel formülleri ve Cauchy integral formülleri. | Kitapta ilgili bölüm okunsun. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
11 | Analitik fonksiyonların seri açılımı: Taylor serileri | Kitapta ilgili bölüm okunsun. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
12 | Analitik fonksiyonların seri açılımı:Taylor ve Laurent serileri | Kitapta ilgili bölüm okunsun. | Yöntem Seçilmemiş |
13 | Rezidü Teoremi ve Rezidü hesaplama teknikleri. | Kitapta ilgili bölüm okunsun. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
14 | Rezidü teoremi yardımıyla reel integrallerin çözümü. | Kitapta ilgili bölüm okunsun. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
15 | Rezidü teoremi yardımıyla reel trigonometrik integrallerin çözümü. | Kitapta ilgili bölüm okunsun. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
AKTS | 5 AKTS |