Genel Bilgi
Kod | FZK313 |
Ad | Mesleki İngilizce |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. DOĞAN KAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. DOĞAN KAYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Fizik alanında kullanılan terimleri öğrenir. Bilimsel bir makaleyi okuyup anlar.
Dersin İçeriği
Bilimsel ifadelere giriş. Dilbilgisinin gözden geçirilmesi: sözcük formları (isimler, sıfatlar, zarflar), Boyutlar, özellikler ve karşılaştırmalar, Kişisel olmayan ifadeler: pasif form, Bileşik (iki fiil) ifadeler: göreceli cümle, Dersin amacı: teknik yazmanın tanımı ve önemi, Bilimsel ifadeler geçmişte: basit geçmiş ve henüz geçmiş, Dilbilgisinin gözden geçirilmesi: makaleler (a, bir,), Çevrimiçi kaynakları kullanma: TS, MS dilbilgisi kontrolü, çevrimiçi sözlükler, Son eklerin ve öneklerin anlamı, Yazma / Biçim , Öneriler, Talimatlar, Kılavuzlar, Dergi makaleleri, makale yazma.
Dersin Ön Koşulu
Bu ders için ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Fizik Terimleri ve Tanımları
Notlar
Physics Today gibi online bilimsel makale kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ingilizce gramerini kavrar. |
ÖÇ02 | Teknik terimleri öğrenir. |
ÖÇ03 | Fizik dahil diğer alanlarda kullanılan teknik terimleri öğrenir. |
ÖÇ04 | Bilimsel makaleyi okuyup anlar. |
ÖÇ05 | Bilimsel makaleyi yazabilmek için gerekli bilgiye sahip olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında deneyleri tasarlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel ifadelere giriş. | Verilen dokumanı önceden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Dilbilgisinin tekrarı: kelime formları (isimler, sıfatlar, zarflar)-1 | Verilen dokumanı önceden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Dilbilgisinin tekrarı: kelime formları (isimler, sıfatlar, zarflar)-2 | Verilen dokumanı önceden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Boyutlar, özellikler ve karşılaştırmalar | Verilen dokumanı önceden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Kişisel olmayan ifadeler - pasif form. | Verilen dokumanı önceden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Bileşik (iki-fiil) ifadeler - göreceli cümle. | Verilen dokumanı önceden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Dersin amacı: Teknik yazının tanımı ve önemi | Verilen dokumanı önceden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Geçmişte bilimsel ifadeler - basit geçmiş ve henüz geçmiş zaman | Verilen dokumanı önceden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Gramerin tekrarı: artikeller (a, an, the) | Verilen dokumanı önceden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Çevrimiçi kaynakları kullanma: TS, MS gramer kontrolü, çevrimiçi sözlükler | Verilen dokumanı önceden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Eklerin ve ön eklerin anlamı | Verilen dokumanı önceden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Yazı çeşitleri / Format | Verilen dokumanı önceden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Teklifler, Talimatlar | Verilen dokumanı önceden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Kılavuzlar, Dergi makaleleri, makale yazma | Verilen dokumanı önceden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |