Genel Bilgi
Kod | FZK311 |
Ad | Uzaktan Algılamaya Giriş |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HACI MUSTAFA KANDIRMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HACI MUSTAFA KANDIRMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere uzaktan algılamanın temel prensiplerini kavratmaktır
Dersin İçeriği
Uzaktan algılamanın temel ilkeleri; elektromanyetik radyasyon ve atmosferle etkileşimi, uydular ve algılama platformları, görüntü, bandlar, çözünürlük, görüntü işleme, sınıflama
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Uzaktan Algılamaya Giriş- Şebnem Düzgün
Notlar
Uzaktan Algılama ve Görüntü Yorumlama Thomas M. Lillesand (Eser Sahibi), Ralph W. Kiefer Jonathan W. Chipman
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uzaktan agılamanın temellerini bilir |
ÖÇ02 | Elektromanyetik spektrumun özelliklerini bilir ve açıklar |
ÖÇ03 | Atmosfer ve özelliklerini bilir |
ÖÇ04 | Dünyamızı gözleyen Uydular ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ05 | Uydu görüntüleri yorumlamayı ve işlemeyi bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında deneyleri tasarlar. | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | uzaktan algılamaya giriş | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | radyosyon kaynakları | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Atmosfer ve atmosferik pencere | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Uzaktan algılama platformları | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Algılayıcı sistemler, radyometreler ve fotometreler | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Uzaktan algılamada çözünürlükler | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Uzaktan algılamada çözünürlükler-devam | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | ön çalışma yapılsın. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yeryüzeyini gözlüyen uydular ve özellikleri | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Yeryüzeyini gözlüyen uydular ve özellikleri -devam | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Bandlar ve özellikleri | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | görüntüleri gözle yorumlama | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Görüntülerle yapılan basit aritmetik işlemler | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Görüntülerle yapılan basit aritmetik işlemler-devam | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Sınıflandırma | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Toprak su ve bitkilerin yansıma özellikleri | ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ön çalışma yapılsın. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 95 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,80 | ||
AKTS | 4 AKTS |