Genel Bilgi
Kod | FZK304 |
Ad | Elektromanyetik Teori II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FARUK KARADAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FARUK KARADAĞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Selda KILIÇ ÇETİN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Elektromagnetik teorinin temel kavramları ile düşünme ve elektromanyetik problemleri çözümleme yeteneğini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Yük, magnetostatik, Ampere yasası, vektör potansiyel, Faraday yasası, elektrodinamik, Maxwell denklemleri, vector potential, electromanyetik dalgalar.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok.
Kaynaklar
Elektromagnetik Teori, David J. Griffiths, Cambridge University Press, (Çeviren Basri Ünal), Gazi Kitabevi, 2003
Notlar
Elektromagnetik Teori, David J. Griffiths, Cambridge University Press, (Çeviren Basri Ünal), Gazi Kitabevi, 2003
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektromanyetik Teorinin temel kavramlarını kullanarak fizik problemlerine çözümler üretir. |
ÖÇ02 | Farklı disiplinlerdeki problemlerle Elektromanyetik Teori kavramlarını kullanarak çözüm üretir |
ÖÇ03 | Elektromanyetik Teori kavramlarını temel olarak kullanıp ileri düzey çalışmalar yapar. |
ÖÇ04 | Manyetik alan kavramını açıklar |
ÖÇ05 | Magnetic malzemelerin özelliklerini tanımlar |
ÖÇ06 | Manyetizasyon kavramını kullanarak açıklamalar yapar |
ÖÇ07 | Zamana bağlı alanları açıklar |
ÖÇ08 | Madde içinde elektrik alanlar |
ÖÇ09 | Faraday yasasını öğrenir |
ÖÇ10 | Maxwell denklemlerini öğrenir |
ÖÇ11 | Korunum yasalarını tanımlar. |
ÖÇ12 | Düzlem elektromanyetik dalgalar |
ÖÇ13 | Elektromanyetik dalganın yayılmasını açıklar. |
ÖÇ14 | Yük enerji ve momentum |
ÖÇ15 | Poynting vektörünü tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında deneyleri tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Lorentz Kuvveti Yasası | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Biot-Savart Yasası | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Magnetik Alanın Diverjans ve Rotasyoneli | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Magnetik Vektör Potansiyel. | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Mıknatıslanma, Mıknatıslanmış bir cismin Alanı | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Yardımcı Alan H | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Doğrusal ve Doğrusal Olmayan Davranışlı Ortamlar | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Elektromotor Kuvveti | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | İndüklenme ve Faraday Yasası | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Maxwell Denklemleri | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Elektromagnetik Teorinin Potansiyel Formülasyonu | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Elektromagnetik Teorinin Potansiyel Formülasyonu (devamı) | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Elektrodinamikte Enerji ve Momentum | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Tekrar ve uygulama | Final öncesi çalışmalar tamamlanmalı. uygulamaya hazır gelinmeli | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
AKTS | 5 AKTS |