FZK312 Nanoteknolojiye Giriş

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FZK312
Ad Nanoteknolojiye Giriş
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AHMET EKİCİBİL


Dersin Amacı

Nanoteknoloji hakkında temel bilgileri ve uygulama alanlarını, yeni ve disiplinler arası olan bu teknolojideki güncel araştırmaları öğrencilere aktarmaktır.

Dersin İçeriği

Nanoteknolojinin tarihçesi, Nano boyut, büyükten küçüğe mikro ve nanoteknoloji, Kuantum fiziğinin temel kavramları, Nano teller, nano çubuklar, 0D, 1D, 2D, Nano yapıları sentezleme yöntemleri, Nano boyutta ince film kaplama yöntemleri, Nano desen üretim yöntemleri, Nano aygıt üretim teknikleri, Nano yapıların tanımlanma teknikleri, Mikroskobik Tanımlama Yöntemleri (SEM, AFM, STM, TEM), Karbon nanotüp yapıları ve önemi, Karbon nanotüp üretim teknikleri ve uygulamaları, Nano yapıların çeşitli disiplinlerde uygulamaları. Nanoteknoloji alanında güncel araştırmalar ve elde edilen ürünler, Nanoteknoloji alanında Türkiyenin konumu.

Dersin Ön Koşulu

Kuantum Fiziginin Temelleri

Kaynaklar

İbrahim Okur, Nanoteknolojiye Giriş, Değişim Yayınları (2012)

Notlar

İnternet


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Nanoteknolojinin tarihçesi ve temel kavramlarını tanımlar.
ÖÇ02 Nanoteknolojinin önemini ve uygulama alanlarını kavrar.
ÖÇ03 Nanomalzeme ve nano ince film üretim tekniklerini kavrar.
ÖÇ04 Yeni malzeme ve nano aygıt üretim süreçlerini açıklar.
ÖÇ05 Nanoparçacık üretim teknikleri ve kullanım alanlarını açıklar.
ÖÇ06 Nanomalzeme karakterizasyon teknikleri hakkında bilgi sunar.
ÖÇ07 Taramalı elektron mikroskobu, Atomik kuvvet mikroskobu vb aygıtlar hakkında sunar.
ÖÇ08 Uygulama alanlarına göre farklı teknikleri sınıflandırır.
ÖÇ09 Nanoteknolojide yasal düzenlemeler ve etik yaklaşımları kavrar.
ÖÇ10 Modern teknoloji ile sürekli öğrenme bilincini geliştirir.
ÖÇ11 Dünyada nanoteknoloji alanında yapılan son bilimsel çalışmaları takip edebilecek bilgi düzeyine ulaşır.
ÖÇ12 Ülkemizde nanoteknoloji alanında yapılan çalışmaları kavrar..


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanında deneyleri tasarlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 2
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular 1
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Nanoteknolojinin tarihçesi, Nano boyut, büyükten küçüğe mikro ve nanoteknoloji Internet veya kitaplardan konu ile ilgili konuda ön bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Kuantum fiziğinin temel kavramları Internet veya kitaplardan konu ile ilgili konuda ön bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Nano teller, nano çubuklar, 0D, 1D, 2D Internet veya kitaplardan konu ile ilgili konuda ön bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Nano yapıları sentezleme yöntemleri Internet veya kitaplardan konu ile ilgili konuda ön bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Nano boyutta ince film kaplama yöntemleri Internet veya kitaplardan konu ile ilgili konuda ön bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Nano desen üretim yöntemleri Internet veya kitaplardan konu ile ilgili konuda ön bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Nano aygıt üretim teknikleri Internet veya kitaplardan konu ile ilgili konuda ön bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Nano yapıların tanımlanma teknikleri Internet veya kitaplardan konu ile ilgili konuda ön bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Mikroskobik Tanımlama Yöntemleri (SEM, AFM, STM, TEM). Internet veya kitaplardan konu ile ilgili konuda ön bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Karbon nanotüp yapıları ve önemi Internet veya kitaplardan konu ile ilgili konuda ön bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Karbon nanotüp üretim teknikleri ve uygulamaları Internet veya kitaplardan konu ile ilgili konuda ön bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Nano yapıların çeşitli disiplinlerde uygulamaları Internet veya kitaplardan konu ile ilgili konuda ön bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Nanoteknoloji alanında güncel araştırmalar ve elde edilen ürünler Internet veya kitaplardan konu ile ilgili konuda ön bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Nanoteknoloji alanında Türkiyenin konumu Internet veya kitaplardan konu ile ilgili konuda ön bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS