EEY254 Tüketici Davranışları

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EEY254
Ad Tüketici Davranışları
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. OSMAN İNANÇ GÜNEY
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. OSMAN İNANÇ GÜNEY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin tüketici davranışlarını, nedenlerini, tüketici davranışlarına etki eden faktörleri, tüketim stratejilerini, tüketicilerin teğkileri ile tüketici psikolojisi hakkında bilgi edinmelerini sağlamak. Tüketiciler hakkında bilinmesi gerekenleri öğrenmek ve sahip olunacak verileri değerlendirerek tüketicilere daha iyi ve verimli hizmetleri üretmeyi amaçlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders, tüketici davranışları ve işletmeler üzerindeki etkileri; tüketici davranışının pazarlamadaki önemi, müşteri tatmini, müşteri sadakati yaratma; tüketim olgusu, ihtiyaç ve istekler; tüketici davranışı kavramı ve özellikleri; tüketici davranışı ve pazarlama stratejisi; tüketicilerin satın alma davranışları ve kararları; tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyen faktörler; satın alma karar süreci, tüketicilerin satın alma alışkanlıkları konularını irdeler.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Tüketici Davranış, Mediacat kitapları, Yavuz Odabaşı

Notlar

Ders powerpoint sunumu, O. İnanç GÜNEY


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tüketicilerin davranış nedenlerini açıklayabilir
ÖÇ02 Tüketiciye etki eden faktörleri yorumlayabilir
ÖÇ03 Tüketim stratejilerini açıklayabilir
ÖÇ04 Tüketicilerin tepkilerini yorumlayabilir
ÖÇ05 Tüketici psikolojisi hakkında yeterli kavramlara sahip kılarak teorik bilgilerin pratiğe uygulanabilirliğini sağlayabilir
ÖÇ06 Tüketici davranışlarıyla ilgili temel anlayışa sahip olabilir (motivasyon, kişilik, algı, öğrenme, ve tutum)
ÖÇ07 Tüketici davranışlarının sosyal ve kültürel boyutlarını öğrenir
ÖÇ08 Tüketici karar verme mekanizmalarının inceleyebilir
ÖÇ09 Tüketici davranışları ve pazarlama stratejisi bağlantısının anlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Genel ekonomi bilgilerini emlak sektörüne uygular 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımları bilir ve bunu mesleği ile ilgili alanlarda kullanır.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Taşınmaz yönetimi, alım-satım ve pazarlama süreçlerini yönetir 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Teorik olan bilgilerini uygulamada çerçevesinde çözüm üretme, sorun çözme sürecine aktarır 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sahip olduğu mesleki öz güven, mesleki etik ve sorumluluk bilinci ile üstlendiği görevleri sonuçlandırır. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Değişime ve yeniliğe açık bir şekilde güncel bilgileri öğrenme ve iş hayatına sentezleme yeteneği kazanır. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Edindiği etkin iletişim becerileri ile bilgi ve iletişim araçlarını kullanarak anadil ve yabancı dilde süreçleri yönetir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki uygulama alanında verilen görevleri istenilen şekilde raporlama ve yorumlama yetisine sahiptir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleğe ilişkin ihtiyaç duyduğu hukuki bilgilere sahiptir ve bunları kullanarak çözümler üretir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Taşınmazlara ilişkin değer tespit çalışmalarını çözüm odaklı yönetir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Taşınmaza ilişkin teknik bilgiye sahiptir ve bu teknik bilgiye dayalı denetim uygulamaları yapar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Taşınmaz üretimi ve geliştirilmesi faaliyetleri yönetir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pazarlama Temel Kavramları ve stratejileri, Çağdaş Pazarlamada Tüketici Ders powerpoint sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Tüketici Davranışına Giriş Ders powerpoint sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Tüketici Davranışında Disiplinlerarası Yaklaşımlar Ders powerpoint sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Tüketici Davranış Modeli Ders powerpoint sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Birey olarak Tüketici; Algılama, Öğrenme-Bellek, Motivasyon, Değer ve ilgilenim Ders powerpoint sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6 Birey olarak Tüketici; Tutum , Kimlik/Benlik Ders powerpoint sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Tüketici Portresi; Gelir, yaş, aile yapısı,sosyal statü Ders powerpoint sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Lecture powerpoint presentation Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tüketici Davranışlarında Geleneksel /Modern Yaklaşımlar ve Kuramlar Veblen, Skinner, Pavlov, Freud vs. Ders powerpoint sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Yeniliklerin Yayılması, Grup ve Fikir lideri etkisi Ders powerpoint sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Tüketici Bilgi Edinme ve Karar Verme Süreci Ders powerpoint sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Tüketici Satınalma sonrası Değerlendirme Ders powerpoint sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Kültür ve Yaşam Tarzı Ders powerpoint sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Yeni Teknolojiler ile Tüketici Davranışları Ders powerpoint sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Dönem sonu değerlendirmeler Ders powerpoint sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 09:36