Genel Bilgi
Kod | BKP358 |
Ad | Tarımsal Mücadele Yöntemleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İBRAHİM HALİL ELEKCİOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. İBRAHİM HALİL ELEKCİOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. DAVUT SONER AKGÜL (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. SİBEL UYGUR (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bitkilerde hastalık etmenleri, zararlılar ve yabancı otlara karşı kullanılan mücadele yöntemleri (yasal, kültürel, fiziksel, biyolojik ve kimyasal) hakkında örneklere dayalı detaylı ve pratiğe yönelik bilgiler vermek ve öğretmek.
Dersin İçeriği
Kültür bitkilerinde zararlılar, hastalık etmenleri ve yabancı otlar hakkında genel bilgiler, yasal, kültürel, fiziksel, biyolojik ve kimyasal mücadele yöntemleri ve uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Entomoloji, Fitopatoloji, Bakteriyoloji, Nematoloji, Mikoloji, Viroloji, Akaroloji dersleri veya Genel Bitki Koruma dersleri almış olmak.
Kaynaklar
Öğretim üyesinin derlediği ders notu ve sunular.
Notlar
Öncüer, C., Durmuşoğlu, E., 1999. Tarımsal zararlılarla savaş yöntemleri ve ilaçları. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarımsal zararlılarla savaşta temel bilgileri ile tarımsal zararlılarla savaşta kültürel önlemler ve fiziksel savaşım yöntemleri öğrenir. |
ÖÇ02 | Tarımsal zararlılara karşı mekaniksel savaşım yöntemlerinin kullanılmasını öğrenir. |
ÖÇ03 | Tarımsal zararlılara karşı biyolojik savaşım yöntemleri ve biyoteknik savaşım yöntemlerinin kullanılmasını öğrenir. |
ÖÇ04 | Tarımsal zararlılara karşı kimyasal savaşım yöntemleri ve kullanılmasını öğrenir. |
ÖÇ05 | Tarımsal zararlılara karşı tüm savaşın prensiplerini öğrenir. |
ÖÇ06 | Abiyotik ve biotik bitki hastalıkları (fungus, bakteri, virüs, viroid, fitoplasma, spiroplasma vb.) ile mücadelede kültürel önlemler ve fiziksel yöntemleri öğrenir. |
ÖÇ07 | Bitki hastalık etmenleri ile mücadelede erken uyarı modellerini öğrenir. |
ÖÇ08 | Bitki hastalık etmenlerine karşı kullanılan kimyasal savaş yöntemlerinden Koruyucu fungisitlerin, aktif maddeleri ve uygulama metodlarını öğrenir. |
ÖÇ09 | Bitki hastalık etmenlerine karşı Sistemik fungisitler, aktif maddeleri ve etki mekanizmaları ve uygulama yöntemlerini öğrenir. |
ÖÇ10 | Yabancı otlarla mücadeleye karar verme kriterleri ve dikkat edilecek parametreleri öğrenir. |
ÖÇ11 | Yabancı otlara karşı kimyasal mücadele prensiplerini öğrenir. |
ÖÇ12 | Kimyasal mücadelede kullanılacak herbisitleri öğrenir. |
ÖÇ13 | Yabancı otlarla mücadelede entegre mücadele prensipleri ve uygulamasını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleğiyle ilgili ileri düzeyde konuları anlayabilmesine olanak sağlayacak bir altyapı oluşturmak üzere temel bilim ve temel mühendislik dersleriyle ilgili başlıca kuramları açıklayabilme ve uygulayabilme | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel ve hayvansal üretim tekniklerini, bu alanda kullanılan araç-gereçler ile yararlanılan teknolojileri tanımlayabilme, tanıtabilme ve değerlendirebilme; tarımın ulusal ekonomi ve dünya ekonomisindeki yerini, önemini ve gelişimini açıklayabilme | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım sektöründe üretimden tüketime kadar yer alan tüm aşamaların karakteristik özelliklerini ve aralarındaki ilişkileri tanımlayabilme, kaynakların etkin kullanımı ve sürdürülebilirliği ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme, bu amaçla yararlanılan temel ekonomik ilkeleri açıklayabilme ve uygulayabilme | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım sektörü ve kırsal alanlardaki faaliyetler üzerinde etkili olan başlıca ekonomik, sosyal, doğal, kültürel, kurumsal, örgütsel ve yasal faktörleri, ulusal ve uluslararası güçleri ve aralarındaki etkileşimi, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini, ilgili kavram, düşünce, kuram ve yöntemleri açıklayabilme | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım sektöründe karşılaşılan sorunlara ekonomi biliminin temel ilkelerini uygulayabilme | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal üretim karar sürecinde kullanılacak ekonomik ve sosyal verileri çizelgeler, şekiller ve matematiksel semboller ile gösterebilme ve sözel olarak ifade edebilme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, kırsal kalkınma, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik bilgileri bitkisel ve hayvansal üretim ve pazarlama süreçlerine uygulayabilme | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım sektöründe karşılaşılan sorunların analizine ilişkin gerekli verileri belirleme, toplama, eleştirel gözle inceleme, kullanma, uygun çerçeve, model ve yöntem seçme, verileri analiz etme, analiz sonuçlarını değerlendirebilme | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomik ve sosyal verilerin analizinde temel bilgi teknolojilerinden ve bu amaçla hazırlanmış yazılımlardan yararlanma ve sonuçları yorumlama | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili çalışmaları yasal mevzuata uygun ve bağımsız bir şekilde yürütebilme; bu alanlarda danışmanlık, denetim, bilirkişilik yapabilme; disiplinler arası çalışmalara, ekip çalışmalarına katılabilme | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili güncel bilgilere erişebilme, edindiği bilgileri sorgulayabilme ve amaca uygun değerlendirerek kamu yararına kullanabilme | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı olarak uzman ve uzman olmayan kişilerle iletişim kurabilme, bu amaçla en uygun iletişim yöntemlerini seçebilme; üretici ve örgüt bazında paydaşlarla işbirliği geliştirebilme | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla ilişki kurabilecek düzeyde genel ve mesleki yabancı dil bilgisinin kazanılması, bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılabilmesi | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım sektöründe karşılaşılabilecek sorunları tanıyabilme, kapsamını belirleyebilme, bu konuda uygulanan çözüm, proje ve politikaların etkilerini değerlendirebilme; çözüm, proje ve politika alternatifleri üretebilme, ürettiği veya önerilen alternatiflerin olası etkilerini öngörebilme, alternatifler arasından belirlenen amaca en uygununu seçebilme; proje uygulayabilme, yönetebilme ve izleyebilme | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin tarihsel gelişimi ve geçirdiği aşamaları, mesleğinin uygulanmasında uyulması zorunlu etik ilkeleri tanımlayabilme ve bu ilkeleri titizlikle uygulama bilincine sahip olma |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarımsal zararlılarla savaşta temel bilgilerin verilmesi Tarımsal zararlılarla savaşta kültürel önlemler ve fiziksel savaşım yöntemlerinin hakkında temel bilgilerin verilmesi | Ders notlarından ve sunulardan çalışma, anlatılan konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Tarımsal zararlılara karşı mekaniksel savaşım yöntemlerinin kullanılması hakkında temel bilgilerin verilmesi | Ders notlarından ve sunulardan çalışma, anlatılan konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Tarımsal zararlılara karşı kimyasal savaşım yöntemleri ve kullanılması hakkında temel bilgilerin verilmesi | Ders notlarından ve sunulardan çalışma, anlatılan konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Tarımsal zararlılara karşı kimyasal savaşım yöntemleri ve kullanılması hakkında temel bilgilerin verilmesi | Ders notlarından ve sunulardan çalışma, anlatılan konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Tarımsal zararlılara karşı entegre savaşım hakkında temel bilgilerin verilmesi | Ders notlarından ve sunulardan çalışma, anlatılan konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Bitki hastalıklarının ortaya çıkmasında etkili olan abiyotik ve biyotik etmenler (fungus, bakteri, virüs, viroid, fitoplasma, spiroplasma vb.) ile mücadelede kültürel önlemler ve fiziksel yöntemler hakkında bilgi verilmesi | Ders notlarından ve sunulardan çalışma, anlatılan konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Bitki hastalık etmenleri ile mücadelede erken uyarı modelleri | Ders notlarından ve sunulardan çalışma, anlatılan konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ara sınava kadar işlenmiş konuları kaynak kitaptan ve verilen sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bitki hastalık etmenlerine karşı kullanılan kimyasal savaş yöntemlerinden Koruyucu fungisitler, aktif maddeleri ve uygulama metodları hakkında temel bilgiler verilmesi. | Ders notlarından ve sunulardan çalışma, anlatılan konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Bitki hastalık etmenlerine karşı kullanılan kimyasal savaş yöntemlerinden Sistemik fungisitler, aktif maddeleri ve etki mekanizmaları ve uygulama yöntemleri hakkında temel bilgiler verilmesi. | Ders notlarından ve sunulardan çalışma, anlatılan konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Yabancı otlarla mücadeleye karar verme kriterleri ve dikkat edilecek parametreler | Ders notlarından ve sunulardan çalışma, anlatılan konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yabancı otlarla mücadeleye karar verme kriterleri ve dikkat edilecek parametreler | Ders notlarından ve sunulardan çalışma, anlatılan konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kimyasal mücadelede kullanılacak herbisitler I | Ders notlarından ve sunulardan çalışma, anlatılan konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kimyasal mücadelede kullanılacak herbisitler II | Ders notlarından ve sunulardan çalışma, anlatılan konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Entegre mücadele prensipleri ve uygulaması | Ders notlarından ve sunulardan çalışma, anlatılan konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve görsel sunular. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan tüm konular. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |