MU411 Mesleki Projelendirme

2 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MU411
Ad Mesleki Projelendirme
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Bitirme
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DİLEK BOSTAN BUDAK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. DİLEK BOSTAN BUDAK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, belirli bir konuda farklı öğretim üyelerinin danışmanlığı altında öğrencilerin bir projenin hazırlanması için gerekli olan tüm basamakların tanıtılmasıdır.

Dersin İçeriği

proje yapıları, proje türleri, proje işleyici, proje sonuçlanması

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Proje yapıları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Proje yürütülmesi aşamasını başarıyla tamamlar
ÖÇ03 Proje sonuçlandırması aşamasını başarıyla tamamlar
ÖÇ04 Proje konusu belirler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleğiyle ilgili ileri düzeyde konuları anlayabilmesine olanak sağlayacak bir altyapı oluşturmak üzere temel bilim ve temel mühendislik dersleriyle ilgili başlıca kuramları açıklayabilme ve uygulayabilme 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkisel ve hayvansal üretim tekniklerini, bu alanda kullanılan araç-gereçler ile yararlanılan teknolojileri tanımlayabilme, tanıtabilme ve değerlendirebilme; tarımın ulusal ekonomi ve dünya ekonomisindeki yerini, önemini ve gelişimini açıklayabilme
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım sektöründe üretimden tüketime kadar yer alan tüm aşamaların karakteristik özelliklerini ve aralarındaki ilişkileri tanımlayabilme, kaynakların etkin kullanımı ve sürdürülebilirliği ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme, bu amaçla yararlanılan temel ekonomik ilkeleri açıklayabilme ve uygulayabilme 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım sektörü ve kırsal alanlardaki faaliyetler üzerinde etkili olan başlıca ekonomik, sosyal, doğal, kültürel, kurumsal, örgütsel ve yasal faktörleri, ulusal ve uluslararası güçleri ve aralarındaki etkileşimi, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini, ilgili kavram, düşünce, kuram ve yöntemleri açıklayabilme
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım sektöründe karşılaşılan sorunlara ekonomi biliminin temel ilkelerini uygulayabilme 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal üretim karar sürecinde kullanılacak ekonomik ve sosyal verileri çizelgeler, şekiller ve matematiksel semboller ile gösterebilme ve sözel olarak ifade edebilme
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, kırsal kalkınma, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik bilgileri bitkisel ve hayvansal üretim ve pazarlama süreçlerine uygulayabilme
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım sektöründe karşılaşılan sorunların analizine ilişkin gerekli verileri belirleme, toplama, eleştirel gözle inceleme, kullanma, uygun çerçeve, model ve yöntem seçme, verileri analiz etme, analiz sonuçlarını değerlendirebilme
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonomik ve sosyal verilerin analizinde temel bilgi teknolojilerinden ve bu amaçla hazırlanmış yazılımlardan yararlanma ve sonuçları yorumlama
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili çalışmaları yasal mevzuata uygun ve bağımsız bir şekilde yürütebilme; bu alanlarda danışmanlık, denetim, bilirkişilik yapabilme; disiplinler arası çalışmalara, ekip çalışmalarına katılabilme
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili güncel bilgilere erişebilme, edindiği bilgileri sorgulayabilme ve amaca uygun değerlendirerek kamu yararına kullanabilme
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sözlü ve yazılı olarak uzman ve uzman olmayan kişilerle iletişim kurabilme, bu amaçla en uygun iletişim yöntemlerini seçebilme; üretici ve örgüt bazında paydaşlarla işbirliği geliştirebilme
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla ilişki kurabilecek düzeyde genel ve mesleki yabancı dil bilgisinin kazanılması, bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılabilmesi
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarım sektöründe karşılaşılabilecek sorunları tanıyabilme, kapsamını belirleyebilme, bu konuda uygulanan çözüm, proje ve politikaların etkilerini değerlendirebilme; çözüm, proje ve politika alternatifleri üretebilme, ürettiği veya önerilen alternatiflerin olası etkilerini öngörebilme, alternatifler arasından belirlenen amaca en uygununu seçebilme; proje uygulayabilme, yönetebilme ve izleyebilme
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleğinin tarihsel gelişimi ve geçirdiği aşamaları, mesleğinin uygulanmasında uyulması zorunlu etik ilkeleri tanımlayabilme ve bu ilkeleri titizlikle uygulama bilincine sahip olma


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Proje konusu Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Proje hazırlığı Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 Proje dispozisyonu Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Literatür Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 Literatür yazımı Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Örnekleme Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 Anket hazırlama Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Anket uygulama Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
9 Ara sınav Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
10 Veri analizi Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
11 İstatistiki yöntemler Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Veri yorumlama Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Yazım kuralları Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Sunum Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Raporlama Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Final sınavı Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Final sınavı Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 03:57