Genel Bilgi
Kod | BL166 |
Ad | Görsel Programlama - I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ADNAN GÖKTEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrencinin, görsel programlama temelleri ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Görsel Programlama ile ilgili temel kavramlar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Basılmamış ders notları
Notlar
Kod editörü
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Görsel programlama editörü kurulum ve ayarlarını yapar |
ÖÇ02 | Görsel programlama dili ortamındaki menüler, bileşen paleti ve araç çubukları tanır ve kullanabilir. |
ÖÇ03 | Görsel bir programlama dilinde sabit, değişken, dizi ve operatörleri kullanabilir. |
ÖÇ04 | Görsel bir programlama dilinde bileşenleri tanıma; özellikleri, metotlar ve olayları bilir. |
ÖÇ05 | Temel uygulamalar yapar |
ÖÇ06 | İleri uygulamalar yapar |
ÖÇ07 | Veritabanı ile çalışır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri İle ilişkili temel bilimsel kavramları açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Programlama uygulamalarında algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımlarını kullanır. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | kelime işlemci, elektronik hesaplama tablosu, sunum programlarını kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar programcılığı alanındaki problemleri çözme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımını oluşturan temel elektronik parçalarını ve bunların işleyişlerinin bilir. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel düzeyde Veri Tabanı Sistemlerini , istemci/sunucu yazılımlarını ve uygular | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Teknolojilerinde, internet sayfalarında arayüz tasarlama ve 3D modellemede kullanılan grafik programlarını temel düzeyde kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağ sistemlerini açıklar, tasarlar ve kurulumunu yapar | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnternet teknolojilerini bilir kullanır, sunucu taraflı çalışan internet uygulamaları geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili temel bir çalışmayı bağımsız yada disiplinli takımlarda yürütebilir | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile alanındaki gelişmeleri izlemek amacıyla kaynak araştırması ve veri tabanından bilgi almayı yapabilir. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili bilir. | 1 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçe olarak etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgisayar teknolojileri ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine, servis sağladıkları alanı ile ilgili olan yada olmayan diğer kişilere açıkça anlatabilir. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde, iş sağlığı ve güvenliği, çevre ve etik değerlerin bilincindedir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Görsel programlama editörü kurma ve ayarlarını yapma | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
2 | Formlar ve özellikleri | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
3 | Standart nesneler | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
4 | Giriş ve mesaj pencereleri | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
5 | Diyalog pencereleri | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
6 | Gelişmiş nesneler | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
7 | Gelişmiş nesneler bölüm iki | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Operatörler | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
10 | Fonksiyonlar | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
11 | Karar yapıları ve döngüler | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
12 | Karar yapıları ve döngüler bölüm iki | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
13 | Diziler | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
14 | Grafik uygulamaları | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
15 | Raporlama uygulamaları | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |