BL166 Görsel Programlama - I

5 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BL166
Ad Görsel Programlama - I
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET YILMAZ


Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencinin, görsel programlama temelleri ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Görsel Programlama ile ilgili temel kavramlar

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Basılmamış ders notları

Notlar

Kod editörü


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Görsel programlama editörü kurulum ve ayarlarını yapar
ÖÇ02 Görsel programlama dili ortamındaki menüler, bileşen paleti ve araç çubukları tanır ve kullanabilir.
ÖÇ03 Görsel bir programlama dilinde sabit, değişken, dizi ve operatörleri kullanabilir.
ÖÇ04 Görsel bir programlama dilinde bileşenleri tanıma; özellikleri, metotlar ve olayları bilir.
ÖÇ05 Temel uygulamalar yapar
ÖÇ06 İleri uygulamalar yapar
ÖÇ07 Veritabanı ile çalışır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Teknolojileri İle ilişkili temel bilimsel kavramları açıklar 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Programlama uygulamalarında algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımlarını kullanır. 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı kelime işlemci, elektronik hesaplama tablosu, sunum programlarını kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar programcılığı alanındaki problemleri çözme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar donanımını oluşturan temel elektronik parçalarını ve bunların işleyişlerinin bilir. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel düzeyde Veri Tabanı Sistemlerini , istemci/sunucu yazılımlarını ve uygular
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar Teknolojilerinde, internet sayfalarında arayüz tasarlama ve 3D modellemede kullanılan grafik programlarını temel düzeyde kullanır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ağ sistemlerini açıklar, tasarlar ve kurulumunu yapar
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İnternet teknolojilerini bilir kullanır, sunucu taraflı çalışan internet uygulamaları geliştirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili temel bir çalışmayı bağımsız yada disiplinli takımlarda yürütebilir 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile alanındaki gelişmeleri izlemek amacıyla kaynak araştırması ve veri tabanından bilgi almayı yapabilir. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili bilir. 1
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçe olarak etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgisayar teknolojileri ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine, servis sağladıkları alanı ile ilgili olan yada olmayan diğer kişilere açıkça anlatabilir. 3
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibidir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde, iş sağlığı ve güvenliği, çevre ve etik değerlerin bilincindedir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Görsel programlama editörü kurma ve ayarlarını yapma Ders kitabından çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
2 Formlar ve özellikleri Ders kitabından çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
3 Standart nesneler Ders kitabından çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
4 Giriş ve mesaj pencereleri Ders kitabından çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
5 Diyalog pencereleri Ders kitabından çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
6 Gelişmiş nesneler Ders kitabından çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
7 Gelişmiş nesneler bölüm iki Ders kitabından çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Ders kitabından çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Operatörler Ders kitabından çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
10 Fonksiyonlar Ders kitabından çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
11 Karar yapıları ve döngüler Ders kitabından çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
12 Karar yapıları ve döngüler bölüm iki Ders kitabından çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
13 Diziler Ders kitabından çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
14 Grafik uygulamaları Ders kitabından çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
15 Raporlama uygulamaları Ders kitabından çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabından çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabından çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 116
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,64
AKTS 5 AKTS