Genel Bilgi
Kod | IMT101 |
Ad | Malzeme Bilgisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. FARUK BATAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. FARUK BATAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Malzeme özellikleri ile ilgili temel kavramların verilmesi ve bazı yapı malzemelerinin tanıtılması, doğal taş, ahşap, pişmiş toprak yapı malzemeleri, beton gibi malzemelerin üretimi ve kullanım alanları öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Malzemelerin sınıflandırılması; Malzemelerin fiziksel, mekanik ve teknolojik özellikleri; Doğal yapı taşları ve yapıda kullanımları; Pişmiş toprak malzemeler (Tuğla, kiremit, seramik, fayans, sıhhi tesisat malzemeleri) ; Bağlayıcı malzemeler (Çimento, kireç, alçı) ; Beton; Beton elemanlar; Özel betonlar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1-)Ağaç Malzeme Bilgisi, Prof. Dr. Yalçın Örs-Hakan Keskin, Atlas Yayınevi 2-) İç Mimarlıkta Yapım Malzeme, Lorraine Farrelly, Literatür Yayınları
Notlar
1-) Malzeme Bilgisi Ders Notları, Öğr. Gör. Faruk BATAN
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yapıda hangi malzemelerin kullanıldığını tanımlar. |
ÖÇ02 | Malzemelerin üretim yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ03 | Malzemelerin nasıl uygulandığını ifade eder. |
ÖÇ04 | Yapının bölümlerine uygun malzeme seçer. |
ÖÇ05 | Gazbeton malzemeleri açıklar. |
ÖÇ06 | Doğal taşların duvarda kullanımı ve taş duvar türlerini öğrenir. |
ÖÇ07 | Ahşap malzemeler hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ08 | Beton, beton türleri ve betonun yapıda kullanım alanlarını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Malzemelerin sınıflandırılması, Malzemelerin fiziksel özellikleri | Ders materyalleri ve yardımcılarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Malzemelerin geçirimlilik özellikleri | Ders materyalleri ve yardımcılarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Malzemelerin mekanik özellikleri | Ders materyalleri ve yardımcılarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Doğal taşların oluşumlarına göre sınıflandırılması,taşların özellikleri, kullanım yerleri, uygulamaları. | Ders materyalleri ve yardımcılarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Doğal taşların duvarda kullanımı, taş duvar türleri. | Ders materyalleri ve yardımcılarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Pişmiş toprak esaslı yapı malzemelerinin üretimi, sınıflandırılması. Tuğla türleri ve özellikleri. | Ders materyalleri ve yardımcılarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Tuğla duvar örgüleri, Pişmiş toprak kaplama malzemeleri. | Ders materyalleri ve yardımcılarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Refrakter malzemeler, kiremitler, asmolen bloklar | Ders materyalleri ve yardımcılarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kireç ve alçı üretimi, özellikler, yapıda kullanımları, alçı ve kireçten üretilen yapı malzemeleri | Ders materyalleri ve yardımcılarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Alçı levha elemanların yapıda kullanımı | Ders materyalleri ve yardımcılarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Çimentonun üretimi, özellikleri, türleri, kullanıldıkları yerler | Ders materyalleri ve yardımcılarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Betonun üretimi, taşınması, yerleştirilmesi, kürü, beton sınıfları, Bazı özel beton türleri | Ders materyalleri ve yardımcılarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Betondan üretilen yapı malzemeleri. | Ders materyalleri ve yardımcılarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Gazbeton malzemeler | Ders materyalleri ve yardımcılarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |