UAI101 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UAI101
Ad Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. PINAR ÇAM
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. PINAR ÇAM (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Temelde Modern Türkiye'nin doğuşu ve gelişiminin öğretilmesini esas alan dersin amacı: Atatürkçü Düşünce Sistemi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında ve Türkiye ile Atatürkçü Düşünce Sisteminin uygulamalarına yönelik tehditler konusunda doğru bilgiler vermek; Türk gençliğini ülkesi, milleti ve devletiyle bölünmez bir bütünlük içinde Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmek, güçlendirmek ve milli hedefler etrafında birleştirmek; akılcı, çağdaş, onurlu, çalışkan, yurt ve millet sevgisiyle dolu, hoşgörü ve insancıl fikirlerden oluşan bir kişiliğe sahip bireyler yetiştirmektir.

Dersin İçeriği

İnkılap kavramı Türk İnkılabına yol açan etkenler ve Osmanlı İmparatorluğu'nun çöküş sebepleri Osmanlı İmparatorluğu'nu kurtarma çabaları Fikir Akımları I. Dünya Savaşı Mustafa Kemalin Anadoluya geçişi ve Kongreler Türkiye Büyük Millet Meclisinin açılışı Kurtuluş Savaşı Dış politika Mudanya Ateşkesi Lozan Konferansı

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Y.Ö.K.(Komisyon ), Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I / 1 , Ankara, 1989. Ertan, T.F. (2011). (Edit.). Başlangıcından Günümüze Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Ankara. Kocatürk, U. (2007). Atatürk’ün Fikir ve Düşünceleri (3. Baskı). Ankara. Mumcu, A. (1986). Tarih Açısından Türk Devriminin Temelleri ve Gelişimi, İstanbul, Turan, R. (2009).(Edit.). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi. Ankara. Turan, Ş. (1992). Türk Devrim Tarihi (Ulusal Direnişten Türkiye Cumhuriyeti’ne c.3. Ankara

Notlar

ATATÜRK, Gazi Mustafa Kemal, Nutuk(Söylev), İstanbul, 1980 - Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri I-II, III., Ankara, 1989 - Atatürk'ün Tamim, Telgraf ve Beyannameleri IV, Ankara 1991 -Yalçın ,Durmuş vd., Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, Ankara 2002


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkiye'nin yakın tarihini kavrar.
ÖÇ02 Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş felsefesi ve temel ilkelerini açıklar.
ÖÇ03 Yirminci yüzyıl önemli gelişmeleri ve günümüzü etkileyen belirleyici gelişmeler hakkında genel kültüre kavuşarak yaşadıkları dönemi hazırlayan şartları açıklar.
ÖÇ04 Türkiye'de demokrasinin gelişimini açıklar.
ÖÇ05 Günümüz Türkiye'sinin uluslararası sorunları ve sorunların kaynaklarını yorumlar.
ÖÇ06 Geçmişi ve bugünü karşılaştırmalı olarak değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 1
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türk İnkılabının Niteliği ve Önemi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Türk İnkılabını Hazırlayan nedenlere Toplu Bakış Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Osmanlı Devletinin Parçalanmasına Yol Açan Önemli Siyasi ve Askeri Gelişmeler Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Osmanlı Devletinin Parçalanması Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İşgaller Karşısında Memleketin Durumu ve Mustafa Kemal'in Tutumu Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Mustafa Kemal'in Milli Mücadelenin Önderi Haline Gelmesi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kongreler Yolu ile Milli Teşkilatlanma Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kuvayı Milliye ve Misak-ı Milli Kararları Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 TBMM'nin Açılması ve Yeni Türk Devletinin Oluşumu Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Milli Mücadelede Cepheler, Güney ve Güneydoğu, Doğu Cephesi ve Ermeni sorunu Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Milli Mücadelede Cepheler, Batı cephesi, İlk İşgaller ve Milli Ordular - Düzenli Ordunun Kuruluşu ve Milli Mücadelenin Finansal Kaynakları Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Sevr Anlaşması ve Türk Milleti Üzerindeki Etkisi - Milli Mücadelede Cepheler, İnönü I, İnönü II, Sakarya Savaşları ve Büyük Taarruz Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Milli Mücadelenin Siyasi Tarafı, Mudanya Ateşkesi ve Lozan Barış Anlaşması Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Mudanya Ateşkesi ve Lozan Barış Anlaşması Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 09:16