IMT106 İç Mimari ve Dekorasyonda Konstrüksiyon

3 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 1.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMT106
Ad İç Mimari ve Dekorasyonda Konstrüksiyon
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. FARUK BATAN


Dersin Amacı

Yapının iç planlaması yapılırken konfor açısından en mükemmelini elde edebilmek için teknik ve teknolojik olarak mekanların içlerinde kullanılması gereken yapım sistemleri ile ilgili bilgiler öğrenciye verilerek nihai ürün olan kendi tasarımını yapması öğrenim çıktısı olarak değerlendirilebilir.

Dersin İçeriği

Yapı, Yapım, Taşıyıcı Sistemler, Temeller, Duvarlar, Döşemeler ve Tavanlar, Tavan ve Asma Tavan Sistemleri, Sistem ve Nokta Detayları ile Mekan

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1-) İç Mimari Dekerasyonda Konsrüksiyon, Nazım Şanıvar/İrfan Zorlu/Zafer Işık, Milli Eğitim Bakanlığı Devlet Kitapları 2-) Ağaç İşlerinde Konsrüksiyon Bilgisi, İrfan Zorlu, Milli Eğitim Bakanlığı Devlet Kitapları

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yapı ile ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ02 Yapı elemanlarını ve malzemelerini tanımlar.
ÖÇ03 Yapı elemanlarının tasarımında dikkat edilecek hususları açıklar.
ÖÇ04 Yapıda hangi malzemelerin kullanıldığını tanımlar.
ÖÇ05 Tavan kaplamalarının nasıl kullanıldığını açıklar.
ÖÇ06 Yer döşemelerini tanımlar.
ÖÇ07 Duvar döşemelerinin nasıl kullanıldığını açıklar.
ÖÇ08 Kapı, pencere, şömine gibi yapı elemanlarını tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yapı Kavramı: Yapı,Yapım, Yapım Sistemleri ile İlgili Tanımlar. Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Taşıyıcı Sistemler, Yapı Malzemesi- Yapı Bileşeni- Yapı Elemanı. Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Temeller, Temellerde Yük Dağılım: Temellerin Sınıflandırılması. Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Duvarlar: Duvarların Oluşumunu Belirleyen Etmen ve Gereksinimler; Mekanik Etmenler, Fiziksel Etmenler. Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Duvarların Sınıflandırılması: Duvar Katmanları, Duvar Konstrüksiyonu. Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Duvarlarda Kesit Düzenleme. Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Bölücü Duvar Sistemleri Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınav için çalışmalar yapar. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Döşemeler ve Tavanlar: Döşemelerin Tasarımını Belirleyen Etmen ve Gereksinimle Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Döşemelerin Sınıflandırılması Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Tavan ve Asma Tavan Sistemleri ve Konstrüksiyonu. Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Üst Örtü Sistemleri: Üst Örtü Sistemlerinin Sınıflandırılması Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Sistem ve Nokta Detayları ile Mekan Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 1. Sistem ve Nokta Detayları ile Mekan Tasarımında Yapı İçi Konstrüksiyonun Analizi. Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 2. Sistem ve Nokta Detayları ile Mekan Tasarımında Yapı İçi Konstrüksiyonun Analizi. Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav için çalışmalar yapar. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav için çalışmalar yapar. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 80
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,20
AKTS 3 AKTS