IMT120 Modüler Sistemler

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMT120
Ad Modüler Sistemler
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. HASAN AYHAN RADAVUŞ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. HASAN AYHAN RADAVUŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile öğrencinin; Modüler koordinasyon sistem ögeleri, modüler mobilya sistemleri ve üretimlerinde kullanılan bağlantı elemanlarını tanımak, sabit mobilyalarda kullanılan bağlantı elemanlarını tanıtmak amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Mobilya endüstrisinde kullanılan ağaç malzeme dışın­daki malzemelerin, mobilya aksesuarla­rının tanıtımı ve teknik özellikleri, bağlantı eleman­ları, demonte mobilya eklentileri, plastik, metal, cam vb. malzemeler.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Zorlu İ., Ağaçişleri Konstrüksiyon Bilgisi, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1997.

Notlar

Malkoçoğlu A., Mobilya Endüstrisi Ders Notları (Noprinting) KTÜ,Trabzon, 2007.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Modüler sistem mobilyalarını tanır.
ÖÇ02 Modüler sistem mobilyalarda kullanılan tasarım gereçlerini tanır.
ÖÇ03 Modüler sistem mobilyaların çalışma sistemlerini sınıflandırır.
ÖÇ04 Kriterlere uygun modüler sistem mobilyaları tasarlar.
ÖÇ05 Modüler sistem mobilyalarda kullanılan aksesuarları ve bağlantı gereçlerini tanır.
ÖÇ06 Modüler sistemde seri üretimi kavrar.
ÖÇ07 Ahşap mobilyada kullanılan konstrüksiyonları açıklar.
ÖÇ08 Mobilyada kullanılan malzemeye göre üretim tekniklerini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Modüler koordinasyon sistemleri ögeleri İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Modüler koordinasyon Sistemleri Kullanım alanları İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Modüler koordinasyon Sistemleri Faydaları İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Modüler Sistemlerde Konsept ve Tasarım Dili İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Modüler İç mekan Tasarım Örnekleri İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Modüler Mutfak Sistemleri İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Modüler Mutfak Sistemlerinde kullanılan bağlantı gereçleri. İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Konuların tekrarlanması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Öğrenci sunumları İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Modüler ofis sistemleri İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Modüler ofis sistemlerinde kullanılan bağlantı gereçleri İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Özel bağlantı gereçlerin tanıtılması İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Sabit mobilyaların montajı İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Sabit mobilyalarda kullanılan bağlantı elemanları İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Final sınavına hazırlık Konuların tekrarlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuların tekrarlanması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuların tekrarlanması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 09:36