AYT205 Araştırma Yöntem ve Teknikleri

3 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AYT205
Ad Araştırma Yöntem ve Teknikleri
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. FARUK BATAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. FARUK BATAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste öğrenciye araştırma yapma yeterliliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Kaynak Araştırması Yapma, Araştırma raporu hazırlama,kaynakça oluşturma,Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme, Araştırmayı sunma,

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1-Araştırma Teknikleri ve Seminer, Alaattin Sabancı/Mehmet Bilgili, Erdoğan Şimşek, Ç.Ü. Adana Meslek Yüksekokulu Yayınları 2-Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri Meslek Yüksek Okulları İçin, Zeki Kaya, Mehmet Şahin, Eğitim Yayinevi 3-Bilimsel Araştırma Yöntemi Kavramlar İlkeler Teknikler, Niyazi Karasar, Nobel Akademik Yayıncılık

Notlar

1-) Araştırma Teknikleri Ders Notları, Öğr. Gör. Faruk BATAN


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, araştırma yapmayı kavrar.
ÖÇ02 Öğrenci, bilimsel araştırmanın temellerini açıklar.
ÖÇ03 Öğrenci, araştırma sonuçlarını değerlendirir.
ÖÇ04 Öğrenci, araştırma raporu hazırlar.
ÖÇ05 Öğrenci, araştırma sunumu hazırlar.
ÖÇ06 Öğrenci, bilimsel araştırma türlerini açıklar.
ÖÇ07 Öğrenci, bilimsel araştırmalarda etik ilkeleri açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Araştırma konusu seçme Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Araştırma konusu seçme ve belirleme Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 1. Kaynak araştırması yapma Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 2. Kaynak araştırması yapma Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 1. Araştırma sonuçlarını değerlendirme Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
6 2. Araştırma sonuçlarını değerlendirme Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
7 Araştırma sonuçlarını rapor etme Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Araştırma sonuçlarını rapor haline dönüştürme Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
10 MS excel'in uygulamaları, (formül oluşturma,grafik oluşturma, veri süzme...vs.) Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 1. Sunuma hazırlık yapma ve sunumu tasarlama Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
12 2. Sunuma hazırlık yapma ve sunumu tasarlama Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
13 Sunum inceleme Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
14 1. Sunum yapma Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
15 2. Sunum yapma Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 80
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,20
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 03:30